Eivind Kvarsnes Startet 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2015 Hei ! Har en 23 fots Windy FC. I den står det en 200 HK FNM diesel. Meget fornøyd med denne motoren. Drevet er bravo 1. Styringen består av ratt, teleflexkabel, og hjelpesylindrer. Jeg ser at det sirkulerer servoolje i servooljetanken. Styringen er veldig treg, står den litt lenge, ca 1 mnd uten å bli brukt er den nesten helt i stein. Da pleier jeg og smøre "stempeldelen" med olje. Da blir styringen lettere, men ikke slik den var. Det virker for meg at servoen, eller hjelpesylindren ikke fungerer. Er det noen som har noen tips? På forhand takk. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 (redigert) Du må nok løyse teleflekskabelen bak på transom.Der som kabelen går inn i servosylinder må røret renses,meiner det kan borres med 16mm borr,så smøres godt.Sjekk at rattet går lett når det er kobla fra bak på servosylinder Kan og vere kabelen som er treg.I verstefall er det styrebolten som går gjennom transom Redigert 18.Februar.2015 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.