Jump to content

moment på veivlager/stempellager VP D3

javel

Recommended Posts

bilde

bilde

Det er det jeg finner i manualen, jeg kan ikke se at det står noe om "vevstakar" noe sted, og under "montering" står kun dette

bilde

hvor det heller ikke er oppgitt noe moment. Jeg har aldri gjort dette på D3, men antar at det er bolter som skrues inn i gjenger i rådene, og at det da kanskje er de "almenne" momentene som skal følges, uten at jeg vet sikkert ?

Redigert av adeneo (see edit history)

Det ligger en service manual på Scribd, jeg har ikke bladd igjennom den, men ser ut som den samme som jeg har på svensk. Det går jo an å bla igjennom å se om det står noe der ?

Har også søkt på Volvo S60/V70 personbil med D5 motor, som jo er den motoren Penta D3 er bygget på, og da kommer det opp 20nm på første pass, og deretter 90 grader, så jeg tror nok javel har funnet riktig, det er ikke usannsynlig at marinemotoren bruker 30nm i stedet for 20nm, uten at jeg vet det sikkert ?

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...