glalaksen Startet 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2015 Har demontert johnsonpumpa i sjarken for å bytte ut bendene som var skrudd inn i den. Nå lurer jeg på hvordan jeg får ut impelleren uten å ødelegge noe. Bendene som var skudd inn var så dårlige at der står litt igjen i gjengene. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Åpne deksel i motsatt ende av reimhjulet, ta tak i impeller med vannpumpetang og trekk rett ut. Fjern rester av rørstussene som står igjen i gjengene før du monterer nye. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 20.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Tror du jeg berger impelleren, eller er det bare å bestille ny med en gang? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Er det lenge siden du byttet impeller sist (Meir en 3 år), så gjør du deg en stor tjeneste å skifte den nå som du har ute pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 (redigert) Hvor får jeg kjøpt deler til disse pumpene? Går Johnson og Jabsco om hverandre? Har to pumper begge 24 volt. Den ene har 3/4 eller 1 toms slanger. Den andre ser ut som to toms. Noen som aner hva disse bringer? Og Hvordan er det med turtallet, Kan jeg ha hva jeg vil, eller er det maks 1200 omdr. pr. min som på hydraulikken? Redigert 22.Februar.2015 av glalaksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.