Marcusenn Startet 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2015 Hei. Har nett kjøpt ny brenner til oljeovnen ombord da den gamle va heilt ødelagt. Men korleis eg skal få inn den nye er eg ikkje sikker på... Nåken som har erfaring her inne? Takker for svar :)) Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 21.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Hei. Mener å huske at jeg boret ut popnaglene i dekselet rundt og kledde av den liksom, enkel jobb mener jeg å huske, det er noen år siden jeg gjorde det. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 21.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2015 Takker. Får prøve på de :) Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Hei! Va ikjje så lett ditta her... Kva skal eg gjer? Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Her må du sikkert borre ut punktsveisene og sette sammen med popnagler, hvis ikke du kan ta av bunndekselet og få ut den gamle den veien Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Punktsveisingen skal ikke "borres" opp! Kun popnaglene i flensen øverst i bildet, skal være å bare dra den opp etter at naglene er fjernet. Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Takk for info. Fekk de til :) Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Den går vel ikke opp på grunn av røret som sitter på pottebrenneren Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 22.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Se det, husker litt mer nå når jeg så løsningen Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 22.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2015 Eg måtte sette den inn fra bunnen fra. Skjønte de fort når eg såg muligheten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Hei igjen. Har prøvd å få ovnen til å brenne men de slokna igjen etter ei stund.. Kva skal eg gjer? :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 (redigert) Den 62 en jeg hadde var det enten tett dieselfilter i regulatoren eller flottøren som hadde stengt tilførsel pga for mye bevegelser. Filteret regner jeg med du har funnet. Hvis det ikke er sjekket ville jeg tatt det først. Må si at jeg nå ikke husker om du må stenge på tanken først. En gang var det noe vann på tanken som hadde kommet i regulatoren og laget krøll. Tappet ut via der filteret står. På den jeg hadde var det en "resettknapp" på toppen av flottørhuset. Men begge disse er kanskje sjekket? http://www.refleks-olieovne.dk/wcmShowFile.asp?wcmFileID=F3343603542C4B5EAF5C836E9EFA66F7 Redigert 24.Februar.2015 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marcusenn Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Hei. Filteret og flottøren er sjekka, og de ser ut til å vere iorden. Resetknapp har eg ikkje sett på min? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Vel den resett saken var ikke merket med noe og var i grunnen bare en ganske liten og tynn ståltupp som kom opp gjennom det tynne lokket på regulatoren. Men nå var den jeg hadde fra 60tallet en gang Men husker jeg fikk svar fra produsenten i Danmark da jeg lurte på noe teknisk. Svaret forelå dagen etter. info@refleks-olieovne.dk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.