Jump to content

lure ting til båten

Steini

Recommended Posts

Kjekt med flexibel vaskebøtte, inntil "veggene" kollapser og 10 liter vann renner ut :) har ikke skjedd mange ganger, men kjipt når det skjer.

Ellers gode tips om underlag/stativ til oppvasken. Jeg er fan av ting som kan brukes til flere ting. Har jo begrenser plass i 30foteren. Derfor har jeg stor skjærefjøl i tre fra europris. Den har et spor langs kanten for drenering av kjøttsaft ved oppskjæring, og funker også greit til oppvasken... Samt til underlag for varme ting...

Guest Avmønstret#

Bruker også den grillen Pinkvin. Har den oppi en kasse (så det er lett å lempe det over bord om det skulle utarte) og griller ombord på svai.

Tror ikke det er helt godkjent, men det er nå slik jeg har gjort det, når jeg ikke gidder blåse opp lettbåten for å grille ordentlig på kull på land.

Men jeg ville ikke turt å sette den rett på cockpitdørken, den kan bli noe overflatevarm, så jeg har kasse med karmer å ha den i.

Har en Magma på rekka men det er nesten med livet som innsats hvis det er kjøtt med mye fett. Sist jeg brukte den hadde jeg flyttet den gamle og bensinlekkende 2 hesteren med innebygd bensintank på rekka nær grillen. Før jeg visste ordet av det var både grill og motor innhyllet i flammer fra burgerne jeg grillet. Fikk nappet av gassflaska men fettet brant fortsatt lystig. Vippet lokket ned på grillen og lot burgerne forkulle mens jeg flyttet motoren. Midt oppi dette drev jeg å pakka ned cockpitteltet. En stund så jeg for meg påhengsen blåse opp i flammer sammen med cockpittelt og hele dritten. :-# Om Magmaen hadde stått løs på en eller annen måte så hadde den nok havnet på sjøen i den situasjonen.

Liker godt den grillplata som fulgte med gassgrillen. Slipper fettsølet. Skal se om den kan brukes på magmagrillen. 

Plastkofferten den kom i fungerer fint som leskjerm når en griller på land. Bare å åpne og sette den i vinkel. 

• 8 måneder senere...

Haha, den passa jo veldig bra inn der :)

Eg kan jo også legga ved at eg nett fekk meg ein ting som er veldig kjekk å ha i båten. Ein dremel 2000 versatip, som er ein gassloddebolt som har fått gode omtaler.

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/sveising-og-lodding/lodding/gassdrevet-loddeverktoy/loddepenn-213005/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...