Jump to content

Kan jeg montere dieselvarmer beregnet til bil i båt ?

idars

Recommended Posts

Ikke alle som har canbus på stop signalet tror jeg.. Den går på intern vanntemperatur termostat.. Eneste at jeg må skru den av manuelt.. Av/på bryter.. Passe på å gjøre det når den har stoppa selv på termostat.. Tror dog 5kw vannvarmer er meget.. Hadde nokk fungert fint med 3kw.. Varmtvann på null og nix tid.. Kallæsje båt og 20+ med - 10ute var ingen problem.. Testet i vinter..

Opprinnelig er de fleste varmere konstruert for bil (det finnes unntak) for deretter å komme i en versjon for båtbruk. Er varmeren montert i bil fra bilprodusentens side, er den ofte tilpasset bilens elektronikk og egner seg ikke for montering i noe annet uten kanskje å bytte elektronikk eller andre ting. Men, det er også mange "ettermonterte" varmere, som er en standard varmer med utstyr for gjeldende bil. Disse lar seg enkelt benytte til andre ting, f. eks. båt, hytte, garage, svømmebasseng, etc. med dertil egnet monteringsutstyr. Hvis du har produktnummeret på gjeldende varmer, kan forhandler av varmerfabrikatet fort si deg om den kan brukes som den er, eller må endres.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...