NidelvSigmund Startet 21.Februar.2015 Del på Facebook Startet 21.Februar.2015 Hei! Lurte på om jeg må fjærne alulistene rundt vinduene innvendig for å legge nytt skrogtrekk? Kan vinduet dette ut hvis jeg gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Dette er litt både og. Blir absolutt penest hvis du fjerner listene, men det er STOR fare for at skruene knekker når du prøver å skrue de ut. Hos meg gikk det veldig bra, men har hørt at det kan gå veldig ille med mange knekte skruer. Da har du et problem. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 (redigert) Sett biten i skruen og gi den et teknisk slag med hammeren, så løsner den lettere. Eller en slagtrekker. Stemple av listene på utsiden kan være lurt. Redigert 21.Februar.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
NidelvSigmund Svart 21.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 Skjønte ikke halvparten av det du sa roger-jo. Går det an å få tak i nye skruer tro? Enes 32 Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Hva som var vanskelig å forstå? Sette bits skruen på plass i skruen og gi et kakk m hammer. Det er vel grei skuring. Å stemple av ruten. Jeg (sette noe på utsiden som holder ruten på plass) Går nok å få nye skruer. Problemet er fortsatt å få ut de gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 (redigert) Sette bits skruen på plass i skruen og gi et kakk m hammer. Det er vel grei skuring. Å stemple av ruten. Jeg (sette noe på utsiden som holder ruten på plass) Går nok å få nye skruer. Problemet er fortsatt å få ut de gamle. Takker for hjelpen bra oversatt. Før du stempler av ruten. (sette noe på utsiden som holder ruten på plass) så Ruten ikke detter ut når du fjerner rammen inne. Sette bits skruen på plass i skruen og gir den et kakk med hammer. Når du gjør det få en på utsiden til å holde i mot med en slegge så blir effekten av kakket mye bedre, da skruen sitter fast i yter-delen. Og en unngår fjæring ved at plastskroget gir etter. Redigert 22.Februar.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ollebolle2 Svart 22.Februar.2015 Del på Facebook Svart 22.Februar.2015 Men støtter tipset over om å bruke slagtrekker. Det er et verktøy som jeg ikke skjønte helt nytten av på annet enn hjulmuttere før jeg kjøpte en blå bosch 10,8 v sak. Skruer som sitter fast kommer jo som smør med slagtrekkeren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.