Jump to content

Erfaringer med Hardangersjark fra 75mod

AndersReve

Recommended Posts

Har lenge vært på jakt etter en rimelig priset sjark hvor ikke utstyrsmengde eller utseende er av største betydning. Har vært på jakt etter denne båttypen da jeg har tre små barn som jeg gjerne vil ha med på innaskjærs/kystfiske, i tillegg til at jeg vil kunne sette teiner og bruke den som turbåt til holmebesøk, gjerne også kjappere snorkleturer med guttegjengen. Har lite båterfaring, har fra før en Askeladden 16-foter med påhengs.

Nå ligger en på finn som jeg har fått blikket på, men hva må jeg se etter? Hvilke erfaringer har du med denne båten/modellen osv osv? Jeg trenger en stabil båt som helst tar litt sjø, den bør ikke være større enn et par og tjue fot og driftsikkerhet verdsetter jeg høyt.

Her er forøvrig objektet, som er noe anonymt merket: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=54888794&ref=favorites&folderId=4215582&searchclickthrough=true

Jeg hadde en 28 fot Hardangerbåt i noen år. Grei båt, men som andre trebåter krever den litt ekstra vedlikehold. Har du tid til det med små barn..? Plastbåt gir deg flere timer ute på sjøen med barna..

Er du sikker på at sjark er beste valget når du er ute med små barn? Snekker med kalesje gir god uteplass og mer beskyttelse mot vind og regn - og egentlig samme gode kontakt med sjøen som du får i en sjark. Nidelv 24 får du i den prisklassen du leter. Noen vil kanskje mene at de ikke er spesielt gode sjøbåter, men vil du egentlig gå på sjøen med små barn når det er rufsete ute? Tresfjord 26 og 28 er også gode alternativ, men kan bli litt dyrere. Saga 27 er også innen rekkevidde, men den har akterkabin som stjeler plass. Fram 25 er også et godt alternativ.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...