Båtlykke Startet 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2015 Det går mot sommer (hurra), men vi må fornye fortøyningstauene våre. Vår hjemmehavn er slik at vi fortøyer ut/inn mot brygge med bøye i moring i bakkant. Det ligger båter på hver side av oss med samme fortøyningsmåte. Tauet som går fra brygga via trinse i bøya tilbake i akterenden på båten har tidligere vært av typen som flyter. Når vi nå skal kjøpe nytt, er jeg plutselig blitt usikker på om vi ikke burde benytte synketau? Dette for at ikke tauet skal komme bort i propellene til båtene ved sidene. Et synketau vil bli hengende fast ved brygga på den ene siden og bli hindret fra å gå gjennom trinsa i bøya med en knute på den andre siden. Det har jo gått bra med flytetau tidligere, men kunne være artig å få høre fra mer erfarne sjøulker enn oss om hva som er vanlig? Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Jeg vil anbefale flytetau. Jeg valgte synketau i fjor(samme fortøyning som du har), fikk tauet i propellen flere ganger så i år blir det flytetau! Sitér dette innlegget . Link to post
tor_ef Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Jeg skal aldri ha annet enn flytetau. Et synketau er et potensielt problem som ikke synes. Et flytetau er et potensielt problem som synes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.