Jump to content

BMC 36hk fra 1982, hvordan lufte dieselpumpe?

sjakkel

Recommended Posts

Jobber med min Hanto om dagen og nå nærmer det seg at båten snart er sjøklar.

Tappet dieseltanken og gjorde rent, noe som trengtes. Skiftet noen slanger også og må da selvfølgelig anlegget luftes på nytt.

Motoren er fra 1982 og er i godt hold. Har ikke dokumentasjon, men det står 1800 D i blokka så da går jeg ut fra at det er en 1,8 liter.

Finnes det lufteskruer på dieselpumpa, og isåfall hvor sitter den? Jeg har fått diesel helt fram forbi filteret, men kommer liksom ikke videre. Skulle så gjerne hatt dokumentasjon på motoren. Er det mulig å få tak i og i tilfelle hvor?

Kommentar fra moderator: tittel er redigert

36 hesteren er på 1,5 liter, men er veldig lik 1,8 literen så vidt jeg har forstått, så det er ikke sikkert det spiller noen rolle hvilken motor du får beskrivelse til. I England går disse under betegnelsen BMC Captain eller BMC Commander. Hvis du googler en av de to betegnelsene kombinert med "bleeding" så får du et utvalg av videoer du kan myse på for å se hvordan dette gjøres. Går an å finne pdf-filer av verksted-håndbøker også, men jeg slet en del med å finne riktig skruer ved å følge disse, fordi figurene var snudd 90 grader eller ikke viste godt nok hvor på motoren du skulle finne dem og den type ting. I verste fall skrur du løs dyserørene på noen av sylindrene, og kinner til du får diesel der.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...