sjakkel Startet 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2015 Jobber med min Hanto om dagen og nå nærmer det seg at båten snart er sjøklar. Tappet dieseltanken og gjorde rent, noe som trengtes. Skiftet noen slanger også og må da selvfølgelig anlegget luftes på nytt. Motoren er fra 1982 og er i godt hold. Har ikke dokumentasjon, men det står 1800 D i blokka så da går jeg ut fra at det er en 1,8 liter. Finnes det lufteskruer på dieselpumpa, og isåfall hvor sitter den? Jeg har fått diesel helt fram forbi filteret, men kommer liksom ikke videre. Skulle så gjerne hatt dokumentasjon på motoren. Er det mulig å få tak i og i tilfelle hvor? Kommentar fra moderator: tittel er redigert Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 Det hadde hjulpet om du oppgir hvilken motor vi snakker om... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 (redigert) Hva med å oppgi motorfabrikat, fortrinnsvis i tittelfeltet? Redigert 26.Februar.2015 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 Ford xld418? Sitér dette innlegget Link to post
sjakkel Svart 26.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 Selvfølgelig.Noe måtte jeg glemme. Får skylde på at jeg er relativt ny i Baatforumet. Motoren i båten er en BMC og jeg fikk oppgitt av den forrige eieren at den skulle være på 36 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 26.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2015 http://www.kdtrading.no/bmc-1.5 Tror du finner den her Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 27.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2015 36 hesteren er på 1,5 liter, men er veldig lik 1,8 literen så vidt jeg har forstått, så det er ikke sikkert det spiller noen rolle hvilken motor du får beskrivelse til. I England går disse under betegnelsen BMC Captain eller BMC Commander. Hvis du googler en av de to betegnelsene kombinert med "bleeding" så får du et utvalg av videoer du kan myse på for å se hvordan dette gjøres. Går an å finne pdf-filer av verksted-håndbøker også, men jeg slet en del med å finne riktig skruer ved å følge disse, fordi figurene var snudd 90 grader eller ikke viste godt nok hvor på motoren du skulle finne dem og den type ting. I verste fall skrur du løs dyserørene på noen av sylindrene, og kinner til du får diesel der. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 27.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2015 det ligger verkstedhåndbok i dokumentarkivet på båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.