"LISE"
Innertaket ble tatt ned for å identifisere og rydde litt i kablene.
Startet på monteringen av nye sikringspanel og kabelgater. Gikk for slissede kabelkaneler slik at jeg kan ta inn og ut ledningene der de skal. Måtte bestille hos min lokale elektriker.
Mye kabel på trange plasser. Minusskinne byttet jeg tidligere så denne kunne jeg beholde delvis tilkoblet og det hjalp på i kaoset.
Det begynner å nærme seg ferdigstillelse.
Sikringspaneler fra biltema til venstre, rele og noen midlertidige sikringer i midten. Victron DC-DC konverter (TV bla.) og samleskinne minus til høyre.
Har allerede behov for flere sikringer, så releet er flyttet og det er montert opp sikringspanel der også. Midlertidig sikringspanel er også byttet til samme type som resten. Egen "underfordeling" fra DC-DC konverter.
Sikringene er bak en plate under rattet. Shinet opp denne i samme slengen. Før:
Fjernet en høyttaler som tidligere var brukt til walkie talkie, og plugget skruehullene. Slipte ned gammel lakk.
Lakkerte høyttalerdeksel:
Ny lakk på:
Ferdig koblet og panel på. Panelet(luken) er festet med snap-hengsel og kan fjernes raskt.
Oppsummert så var det mye arbeid i krevende arbeidstillinger. Alle kabler er har egnede kabelsko med krympestrømpe og nummering. Men utrolig fornøyd med resultatet. En fryd å feilsøke og montere nytt utstyr!