plotte Startet 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2015 hei :) er nybegynner som bare det ....... skal rengjøre teak dørken inne i cocpit på 770 holiday. noen forslag på dette uten at det blir mye vannsøl? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 (redigert) Er den behandlet på noen måte? -olje ? Er det skittent pga vanlig bruk? Ikke værre enn at du vasker med ei fille/ gammelt håndklede og lunket grønnsåpevann i ei stor bøtte. Bytt vann når det blir skittent. Blir det ikke skikkelig rent, så kan du bruke diverse rensemiddel for teak. Teakrestorer fra international, eller ja... Det finnes et utall. Men mitt beste råd er å begynne med det mildeste middel, grønnsåpe. Særlig siden du vil begrense vannsøl. Flere typer teakrens krever grundig skylling. Hva skal du gjøre med teaken etterpå? Redigert 1.Mars.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 for og være ærlig vet jeg ikke , lurte på og olje ???????? den er møkkete nå , med div søl Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy 1 Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Jeg slipte teaken i cockpiten på marex 290 som jeg hadde før og etter at jeg hadde slipt oljet jeg med Hempel teak olje ( klar) dørken såg ut som den var ny. Hadde støvsuger på slipemaskin. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Bruk hempel teak-rens. Fukt teaken og drøss pulver over, skur over med neglebørste. Skyll godt av og olje når det er tørt :) Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy 1 Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Legg ut noen bilder så vi ser hvordan den er. Jeg er fan av å bruke den mest skånsomme måten først. Gjennomfuktig teak som skrubbes hardt, blir fort at man ender opp med en grov overflate for man skrubber bort vedfiber. Sterke middel kan også føre til at natene slipper. Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 blir nåkk pussing og olje , ser ut som det blir minst søl :) Sitér dette innlegget Link to post
Seajoy 1 Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Prøvde å legge ut bilde av teaken, men det blei Hornelen i steden. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 Om du pusser får teaken en mye glattere finish. Med skuring får du fram litt mere struktur. Smak og behag :) Sitér dette innlegget Link to post
plotte Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2015 mye og tenke på her , også kommer det jo an på " sjefa" hva hu vil :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.