hebbelille Startet 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2015 hei er det noen her som har erfaringer med Regal? har set på en Regal 2550 LSC med Volvo Penta 5,0GI motor. å er det noen som har erfaringer med den type motor? det er vel en V8 motor? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
DieselDahl Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Jeg kjenner ikke båten men motoren er verdens mest kurrante. Selv har jeg én mercruiser V8'er i den lille båten og to VP 4,3GI i den andre. Dette er en mindre versjon, altså 4,3 liters V6. De er alle basert på GM smallblock i likhet med den nevnte 5,0 GI. Med normalt vedlikehold er dette den mest driftssikre og økonomiske motoriseringen du kan ha i en småbåt. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Takker for svarte, greit å få høre lit hva folk har av erfaringer om det man kanskje skal kjøpe seg :) så man har lit å gå etter Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Jori Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Min Crownline, blir samme størrelse som Regal og har den motoren du viser til her. Godt fornøyd, er det noe så kunne man alltid ønsket seg Big Block og mere krefter. Er fornøyd med injectionsystemet, gir båten en gunstigere økonomi og er veldig lett og grei å starte opp. Kryr av deler til de, så veldig kurant slik. Regal som merke er ett selvstendig firma i USA som prøver å være i samme klasse som Searay (Brunswick sitt prestisjemerke). Om de klarer det får andre bedømme, men er amerikansk på godt og vondt da. Bra sjøegenskaper, mye glitter som falmer fort (litt slik generelt sagt) Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2015 Noen her med erfaringer fra andre regal båter? er det bra båter? har de bra sjøegenskaper? kvaliteten på båt og innredning? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
glalaks Svart 15.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2015 Møtte en kar med en 20 fot regal i sommer. Han skrøt voldsomt av regal, og mente den var mye bedre enn andre amerikanske merker. Han solgte også regal...;) hehe Men båten hans var flott den, uten tvil. Var omtrent ny.. Han snakka mye om vekt og skrog og kevlar og karbon( husker ikke helt, han var også gavmild på sommer-akevitt ;) ) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
hebbelille Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 jeg har sett lit rundtom, og googlet lit, finner ingen fasit på dette. men i noen båter som det står en Volvo penta 5.0 GI så er noen opført med 260 andre med 300hk men det ser ut til å være samme motoren? noen som vet hva forskjellen på motoren er, siden det er forskjell på de? noen som vet hva motoren har får betegnelse? eller heter den bare 5.0 GI, finner ikke noe i dokumentsenter her på forumet, når jeg går inn å ser om det ligger noe servicemanual, dele manual osv. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
DieselDahl Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 5.0GI har 260hk mens 5.7GI har 300hk Det er stort sett samme motor med forskjellig borring, samt at det er litt forskjell på toppene. De ser ellers helt like ut og er i likhet med mercruiser V8 basert på General Motors smallblock. Überkurrant. http://www.volvopenta.com/volvopenta/norway/no-no/marine_leisure_engines/out_of_production_engines/Pages/out_of_production_engines.aspx Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 hei prøver å finne ut hva dreve på båten min heter, det er et Volvo Penta Duoprop, model nr: 50GIPWTR model er det jeg kan lese meg til på drevet. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
DieselDahl Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Da har du DP-SM drev. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Noen som vet hvor man kan få kjøpt slike vinduer? Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.