Jump to content

Undervannslys til båt, hadde du turt å montere dette?

jensemann2

Recommended Posts

Det er vel sikkert som alt annet man har av skroggjennomføringer, ekkolodd, vanntermometer, logger, bunnplugg og whatnot. Dersom man føler man trenger det, så løp og kjøp (evt klikk og bestill) ... og hvis ikke, så la vær.

Jeg har en mental sperre, dersom fraktkostnaden ligger i samme størrelsesorden som prisen på varen, så synes jeg det svir såpass at jeg kvier meg for å bestille. I tillegg kommer jo MVA og evt tollbehandlingsgebyr. Det blir en del kinabestillinger for min del ...

Om det er blodharry eller kult kommer vel litt an på omstendighetene. Jeg hadde ikke installert noe slikt på min båt, selv om den hadde vært helt gratis og bekymringsfri :-)

Og ja, jeg har sett båter med undervannslys. Man legger merke til slikt.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg har bygd båt og er ikke redd for å ta hull under vannlinjen. Men det kreves jo at man er nøye med renholdog tetningsmasse. Har vel knapt hørt om lekkasje i en gjennomføring mellom denne og selve skroget. På den annen side bør man jo tenke over om man vil ha det hullet der om utstyret svikter osv. Mye større jobb og støpe igjen, med ingen problem. Selv er jeg 55 og skulle ønske jeg var 25. Da kan man ta den helt ut når det gjelder slike ting. Skal vel ikke se bort fra at det kommer slike lys på min båt også. Har erfaring med et kamera med lys som jeg senker ned på bunnen. Av og til er det rene akvariumet og det er ikke tvil om at fisken liker hvitt lys. Vil tro at det er kjempekoselig både for liten og stor og sitte på badeplattformen en stille kveld og se på fiskene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...