larole Startet 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2015 Hei, har kjøpt meg ny båt. En Flipper DC 670 med en 200 HK Verado. Splitter ny. Jeg prøver å slå ihjel ventetiden med å finne ut mest mulig om motoren, men finner kun informasjon om litt eldre utgaver. Er det noen av dere som har erfaringer med en Verado 200 fra 2014? Er innkjøringsprosedyren lanvarig? Med vennlig hilsen Ole B. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2015 (redigert) Står det ingenting i brukermanualen da ? Forøvrig om du etterhvert trenger mere fart så er det mulig å hente ut 230-240 hk av den på en relativt enkel (men ikke gratis) måte. Redigert 2.Mars.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
larole Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Jo det står sikkert noe der, jeg skal sjekke - har ikke fått motor ennå, men ser jo at manual ligger på nett. Men er det noen som vil dele erfaringer med denne motoren, i omtrent denne årsklassen? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Jeg venter å på ny båt med Verado 250. Kikker i manualen. Den beskriver vel det som er essensen i innkjøring. Engine Break‐in Procedure IMPORTANT: Failure to follow the engine break‐in procedures can result in poor performance throughout the life of the engine and can cause engine damage. Always follow break‐in procedures. 1. For the first two hours of operation, run the engine at varied throttle settings up to 4500 RPM or at three‐quarter throttle, and at full throttle for approximately one minute every ten minutes. 2. For the next eight hours of operation, avoid continuous operation at full throttle for more than five minutes at a time. En ting som ikke nevnes er at motoren er varm kjørt før en gasser. Ellers essensen varierende turtall. Full gass i ca ett minutt hver ti minutt. Viktig med "litt hardkjør" for at stempelringer skal sette seg, så en unngår glasering av sylinder, med oljerorbruk som resultat. Så ganske normalt bruk. Unngå samme turtall under lengre tid. Gled deg, kos deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Takk - det blir et eventyr!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.