Albinisten Startet 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mars.2015 Jeg vurderer og kjøpe overhalt motor for erstatning av den gamle (defekte) motor. Noen som har tips om kompetente mekanikere som tar slike oppdrag? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 (redigert) Av nysgjerrighet, hva skal du bytte fra og hva vil du ha inn? Ligger et par motorer på finn nå , som er overhalt av Tor Sneve, som sies å være guru. Vet ikke om han monterer også ,en holder til i Sandvika . Men da snakker vi yanmar... Han tar også innbytte, Redigert 3.Mars.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Ut: Volvo Penta md6a Inn: f.eks yanmar 1gm 10 hk. Har sett de du nevner på finn, vurderer hit og dit om dagen, ser ut til at d blir dyrt åkke som... Vi får bare se hva som skjer! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 3.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Det blir jo fort noe ombygging av motorfester. 10 hk kan kanskje bli litt snaut? Men mye mulig det holder såfremt man ikke skal ut på de store hav. Jeg har 2gm20 på 18 hk i min comfort 30. Men om man for det meste skal seile, så trenger man jo primært en motor som holder inn og ut av havn :) Om du har aksling, har du vurdert å sette inn el- motor? Da beholder du jo egenskapene som ligger i aksling og roret. -men dette ble jo langt utenfor spørsmålet.... :) Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 3.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2015 Båten er en Albin Vega og Penta`n er også en 10 hk, så kraften skulle være helt innafor. Nei har ikke vurdert el motor, tror ikke det blir aktuelt heller... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.