Jump to content

Bytte dysespisser ad41p-a dlla145p394 tips til butikk å handle fra


Raymond Romsdal

Recommended Posts

Takk for svar @Mort1 Turte ikke noe annet enn å fikse det nå, dro den rundt på starter for å få ut evt vann og sprøytet nedi en dæsj konserveringsolje i hver sylinder og dro rundt for hånd noen ganger.

 

...men så la jeg merke til at dyse-setene ikke var helt like på begge sider, de har en litt større «skråning» mot hullet i midten på ene siden (og dermed litt mindre kant), kunne ikke se at det skulle tette noe mer eller mindre mot hverken dyser eller nedi hullet de skal. Noen som vet om det er noe opp og ned på de, eller er det bare produksjonen som gjør de forskjellige? Dette er altså en Yanmar 6LP..IMG_20171222_110301.jpg.03f91db66a00efc16a3851da17158f1f.jpg

 

Satte de nedi uten seter så er det i alle fall lufttett enn så lenge?

Baltic-pappa

Link to post

Gjør som Roger Jo sier, men hør med en yanmarforhandler eller dieselverksted hvilken veg dysepakningen skal nedi hullet. Hvis anleggsflaten nedi hullet er skrå/kon kan  dysen få feil plassering i brennkammeret pga høydeforskjell. Det kan gi forbrenningsproblemer selv om det er tett mellom dyse og topplokk. Få sjekket dette før du monterer.

Hvis dysemutteren er flat skal nok den flate siden på dysepakningen mot dysemutter.

For å få pakningen ned i hullet riktig veg, trer du den inn på et langt skrujern og styrer den ned.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...