Whiskey Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 Takk for svar @Mort1 Turte ikke noe annet enn å fikse det nå, dro den rundt på starter for å få ut evt vann og sprøytet nedi en dæsj konserveringsolje i hver sylinder og dro rundt for hånd noen ganger. ...men så la jeg merke til at dyse-setene ikke var helt like på begge sider, de har en litt større «skråning» mot hullet i midten på ene siden (og dermed litt mindre kant), kunne ikke se at det skulle tette noe mer eller mindre mot hverken dyser eller nedi hullet de skal. Noen som vet om det er noe opp og ned på de, eller er det bare produksjonen som gjør de forskjellige? Dette er altså en Yanmar 6LP.. Satte de nedi uten seter så er det i alle fall lufttett enn så lenge? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Roger jo Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 (redigert) Etter som jeg kan se er det bare en kopper-ring i manualen. Kjøp nye kopper-ringer eller glød en og en og rett i vann så den blir myk, før du monterer.. Trekk til med moment. Redigert 22.Desember.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mort1 Svart 22.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2017 Gjør som Roger Jo sier, men hør med en yanmarforhandler eller dieselverksted hvilken veg dysepakningen skal nedi hullet. Hvis anleggsflaten nedi hullet er skrå/kon kan dysen få feil plassering i brennkammeret pga høydeforskjell. Det kan gi forbrenningsproblemer selv om det er tett mellom dyse og topplokk. Få sjekket dette før du monterer. Hvis dysemutteren er flat skal nok den flate siden på dysepakningen mot dysemutter. For å få pakningen ned i hullet riktig veg, trer du den inn på et langt skrujern og styrer den ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.