Jump to content

Edit History

Theokratix

Theokratix

Kan du si litt om dingsene du har valgt? Jeg har fått en Axiom i gave, og har st60 (nmea0183) vindmåler etc. Såvidt jeg vet, noob som jeg er, tror jeg det bare er et slags backbone til autopiloten, ihvertfall hadde jeg ikke opplysningene fra instrumentene inn på den gamle plotteren. Så jeg tenkte at jeg kunne:

trekke 0183-kabler fra st 60 + st6002 til f.eks. ikommunicate, koble på f.eks. ha-102 AIS transponderen, og strekke 2000-kabler til Axiomen. Har ønsker om senere å utvide dette oppsettet med noen sensorer, stereo etc, men ett steg ad gangen.

Theokratix

Theokratix

Kan du si litt om dingsene du har valgt? Jeg har fått en Axiom i gave, og har st60 (nmea0183) vindmåler etc. Såvidt jeg vet, noob som jeg er, tror jeg det bare er et salgs backbone til autopiloten, ihvertfall hadde jeg ikke opplysningene fra instrumentene inn på den gamle plotteren. Så jeg tenkte at jeg kunne:

trekke 0183-kabler fra st 60 + st6002 til f.eks. ikommunicate, koble på f.eks. ha-102 AIS transponderen, og strekke 2000-kabler til Axiomen. Har ønsker om senere å utvide dette oppsettet med noen sensorer, stereo etc, men ett steg ad gangen.

• Create New...