Warholm Startet 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2015 Hei båtfolk! Kjøpte meg et prosjekt i fjor som jeg nå skal gå i gang med. Har kontroll på det meste, men har problemer med motoren. Det er en maritimisert Volvo B23 motor med kvasskam der jeg ikke får turtallet opp til det som er angitt på motoren. Så spørsmålet er, er det pga kvasskam`en at jeg ikke får turtallet opp eller er det stigningen på propellen som må endres? Håper noen tar seg tid til å komme med synspunkter. =) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Regner med at du mener når båten kjøres på vann? Greit også om du informerer om hvor mye turtall du savner. Mange forhold som påvirker at turtallet ikke når helt maks. men savner man 1000 rpm, er ting litt annerledes versus å savne 200 rpm Sitér dette innlegget Link to post
Warholm Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 beklager at det kom litt lite info med. Mangler 1000 rpm på vann. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Det er jo relativt mye. Har du hatt den i maks selv? Kan jo sitte helt feil propell har du aldri hatt dem på maksturtall. Men da bør den jo også være utrolig seig i plan har du for stor propell på. Hvordan ter den seg på vannet opp i plan? En sliten kam vil ofte også gi startproblemer, vanskelig å få i gang pga at ventilene ikke får den bevegelsen de skal ha. Nå er jo ikke disse motorene direkte lettstartet uansett, de må ofte pumpes litt husker jeg riktig? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Har du sjekket at turteller viser rett? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Warholm Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Takk for alle svar. Skal sette av litt tid til å jobbe med båten så jeg kan gi dere bedre svar slik at dere får et anstendig grunnlag å komme med tips på. Håper jeg får tid innen kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.