Jump to content

Andy 21 - Martimisert B23 motor. lavt turtall.

Warholm

Recommended Posts

Hei båtfolk!

Kjøpte meg et prosjekt i fjor som jeg nå skal gå i gang med. Har kontroll på det meste, men har problemer med motoren. Det er en maritimisert Volvo B23 motor med kvasskam der jeg ikke får turtallet opp til det som er angitt på motoren. Så spørsmålet er, er det pga kvasskam`en at jeg ikke får turtallet opp eller er det stigningen på propellen som må endres?

Håper noen tar seg tid til å komme med synspunkter. =)

Det er jo relativt mye. Har du hatt den i maks selv? Kan jo sitte helt feil propell har du aldri hatt dem på maksturtall. Men da bør den jo også være utrolig seig i plan har du for stor propell på. Hvordan ter den seg på vannet opp i plan?

En sliten kam vil ofte også gi startproblemer, vanskelig å få i gang pga at ventilene ikke får den bevegelsen de skal ha. Nå er jo ikke disse motorene direkte lettstartet uansett, de må ofte pumpes litt husker jeg riktig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...