naumar.no Startet 7.Mars.2015 Del på Facebook Startet 7.Mars.2015 Vårfølelsen er definitivt her i dag med 11 grader i skyggen og sol i Skien i dag. Kribler etter å av med presenning og opplagsstativ og montere på kalesjen nå. Noen som har tatt steget allerede? Tenker å få sjøsatt båten første uken i april og da er det på tide å komme i gang med vask og bunnstoffing Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
plotte Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 ute og gikk tur langs vannet på herøya og fant blåveis, så nå er det utsett snart :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Båten går ut kanskje neste uke. Planen var om 2 uker, men trur jeg fremskynder det til denne uken Våren har vært her lenge nå:) iallefall i langesund :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Førstefender Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Er det mulig å legge ut båten så tidlig på Sileberget da MaSa? eller har du et annet sted og legge den også? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Må få til noe, båten skal ut iallefall..Skulle det bli noen problemer på sildeberget, så legger jeg den på en annen plass noen uker.Men har gitt beskjed om at båten skal ut før påske og ikke noe har blitt sagt på det ennå iallefall :)Har bare flekking av bunnstoff igjen før den kan gå ut, samt polering, men det får jeg ikke gjort selv på noen uker ennå uansett. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 God mulig at vinteren er over i Grenland, men ellers i landet tror jeg vi skal være beredt på mer vinter, Mars kan være en skummel måned Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
littmild Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Nå bor ikke jeg i Grenland, men satser på at vinteren er over her i Kragerø, presenning av til uka, håper på å ha ihvertfall én båt ute før påske(i tillegg til den som har ligget ute hele vinteren for første gang på mange år) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Forhåpentligvis har du rett litt mild vi får satse på det Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
naumar.no Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Blir nok å demontere opplagsstativ i løpet av uken nå da. Hadde vært moro å fått den ut før påske. Noen som ligger på Stathelle marina her? Vet at de åpner 15. april, offisielt, men er det noe problem å starte et par uker tidligere? Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
plotte Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Regner med og hente min i østfold i påsken , har plass oppe i bukta så håper den er oppe og går da :) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Selv om langtidsvarselet er godt velger jeg å vente en uke eller to til. Tilbakeslag kommer nok, men vi tåler litt snø. Bare man er hjemme og får fjernet snøen slik at den ikke knekker kalesje og tak. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
MaSa Svart 8.Mars.2015 Del på Facebook Svart 8.Mars.2015 Blir nok å demontere opplagsstativ i løpet av uken nå da. Hadde vært moro å fått den ut før påske. Noen som ligger på Stathelle marina her? Vet at de åpner 15. april, offisielt, men er det noe problem å starte et par uker tidligere?Det burde vel ikke være noe problem kjørte akkurat nedenom der nå. Ligger jo 36 båter ute på vannet idag fra 10-50 fot. Har hatt plass der i noen år før for ca 4-5 år siden, og de to båtene som lå på hver side av meg ligger fortsatt ute. Den ene av dem har ikle vært flyttet på 5 år iallefall. Ute året rundt uten å brukes omtrent. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
naumar.no Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2015 Tok sjansen og rev opplagsstativ på lørdagen, har fått på kalesjene og startet med vaskejobben.. blir nok bunnstoffing i løpet av uken helgen og utsett neste helg. (ikke førstkommende). Angrer ikke på dette, nå blir det båtferie i påsken i stedet for båtpuss i påsken :) Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.