Sander5113 Startet 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2015 Hei har en 33 fots seil båt Nå lurere eg på om det er ansvarlig og seile med den bort til England ? Er det mulig og ta med seg seilbåten inn i kanalbåt kanalen ? Takk for svar Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Noen med erfaring hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet". Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 fra bergen glemte det Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Du bør gjøre om overskriften din, før den blir slettet :-) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Uten å vite mer om båten er det umulig å svare på, men det er selvfølgelig ansvarlig å seile en 33-foter fra Bergen om den er riktig utstyrt og i god stand, og med et godt mannskap. Gi litt mer info om båten og mer konkret hva du planlegger så vil du nok få gode svar :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Fyrlykten Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Er nok helt sikkert andre som har gått over there med mindre båt enn din Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
littmild Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 (redigert) "Wanderer" f.eks. http://www.theguardian.com/sport/2014/jun/21/sailing-into-hell-two-men-dingy-dangerous-journey Redigert 7.Mars.2015 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Herman Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Med en 33 foter kan du seile rundt jorden. Men du gir ikke mye informasjon om båten din Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
MajorAndy Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Du skal ikke spørge om båden kan. Du skal spørge om DU kan. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Veldig enig med majorandy. Hvis du kan seile over Nordsjøen vet du om båten kan. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Henger meg på Major Andys anbefaling, når det gjelder overfarten. Når det gjelder kanaler: på den Skotske vestkysten og mellom Inverness og Fortwilliam er det kanaler som er seilbare med mast og kjøl. De mere tradisjonelle kanalbåt kanalene er ikke dype og har broer og tuneller, som avskjerer en seilbåt. Skottene hadde ambisjoner om å gjøre kanalen mellom Falkirk og Glasgow seilbare med seilbåt. Men jeg er ikkesikker på om de har realisert prosjektet. Det forutsatte noe omlegging av motorveier, broer med vippe funksjon, o.l. Og ommlegging av høyspentlinjer. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 (redigert) Båten er en banner 33rc Redigert 8.Mars.2015 av Sander5113 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Du bør gjøre om overskriften din, før den blir slettet :-) Ja det skal jeg Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Du skal ikke spørge om båden kan. Du skal spørge om DU kan. Ja det har du nok rett i Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Banneren klare helt sikkert denne turen. Men jeg ville seilt litt konservativt. Iallefall utrustet den med minst to rev og fokk. Hauge Nielsen var vel ikke så mye på turseilas. Tanken bak var vel broskrabere og flyvepap. Det er en regattabåt man kan reise på tur med. Den er lynrask til å være så gammel. LYS 1.19. Men for all del. Hauge Nielsen lagde solide kvalitetsbåter. Jeg har alltid hatt sansen for det som Hauge Nielsen lagde. Fra den totalt vannvittige Banner 23 og opp. Med ombygd akterskip lages Banner 33 enda på bestilling. Den heter X-99. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Når man ser på tv fra øya i vest, så er jo havnene ofte nærmest tørre på fjøre sjø. Gjelder det hele kysten, eller bare områder i syd? Mange båter der borte har jo dobbel, men betydelig grunnene kjøl for å stå på den, når vannet forsvinner ut til havs. Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Banneren klare helt sikkert denne turen. Men jeg ville seilt litt konservativt. Iallefall utrustet den med minst to rev og fokk. Hauge Nielsen var vel ikke så mye på turseilas. Tanken bak var vel broskrabere og flyvepap. Det er en regattabåt man kan reise på tur med. Den er lynrask til å være så gammel. LYS 1.19. Men for all del. Hauge Nielsen lagde solide kvalitetsbåter. Jeg har alltid hatt sansen for det som Hauge Nielsen lagde. Fra den totalt vannvittige Banner 23 og opp. Med ombygd akterskip lages Banner 33 enda på bestilling. Den heter X-99. Takk for masse info Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 takk for all info Sitér dette innlegget Link to post
Sander5113 Svart 8.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2015 Henger meg på Major Andys anbefaling, når det gjelder overfarten. Når det gjelder kanaler: på den Skotske vestkysten og mellom Inverness og Fortwilliam er det kanaler som er seilbare med mast og kjøl. De mere tradisjonelle kanalbåt kanalene er ikke dype og har broer og tuneller, som avskjerer en seilbåt. Skottene hadde ambisjoner om å gjøre kanalen mellom Falkirk og Glasgow seilbare med seilbåt. Men jeg er ikkesikker på om de har realisert prosjektet. Det forutsatte noe omlegging av motorveier, broer med vippe funksjon, o.l. Og ommlegging av høyspentlinjerta Takk for tipset skal lese litt mer på nettet om det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.