Jump to content

Forsvarlig å seile 33-foter fra Bergen til England?

Sander5113

Recommended Posts

Uten å vite mer om båten er det umulig å svare på, men det er selvfølgelig ansvarlig å seile en 33-foter fra Bergen om den er riktig utstyrt og i god stand, og med et godt mannskap. Gi litt mer info om båten og mer konkret hva du planlegger så vil du nok få gode svar :)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Henger meg på Major Andys anbefaling, når det gjelder overfarten.

Når det gjelder kanaler: på den Skotske vestkysten og mellom Inverness og Fortwilliam er det kanaler som er seilbare med mast og kjøl. De mere tradisjonelle kanalbåt kanalene er ikke dype og har broer og tuneller, som avskjerer en seilbåt.

Skottene hadde ambisjoner om å gjøre kanalen mellom Falkirk og Glasgow seilbare med seilbåt. Men jeg er ikkesikker på om de har realisert prosjektet. Det forutsatte noe omlegging av motorveier, broer med vippe funksjon, o.l. Og ommlegging av høyspentlinjer.

Aileen ll

Banneren klare helt sikkert denne turen.

Men jeg ville seilt litt konservativt. Iallefall utrustet den med minst to rev og fokk.

Hauge Nielsen var vel ikke så mye på turseilas. Tanken bak var vel broskrabere og flyvepap.

Det er en regattabåt man kan reise på tur med. Den er lynrask til å være så gammel. LYS 1.19.

Men for all del. Hauge Nielsen lagde solide kvalitetsbåter.

Jeg har alltid hatt sansen for det som Hauge Nielsen lagde. Fra den totalt vannvittige Banner 23 og opp.

Med ombygd akterskip lages Banner 33 enda på bestilling.

Den heter X-99.

Banneren klare helt sikkert denne turen.

Men jeg ville seilt litt konservativt. Iallefall utrustet den med minst to rev og fokk.

Hauge Nielsen var vel ikke så mye på turseilas. Tanken bak var vel broskrabere og flyvepap.

Det er en regattabåt man kan reise på tur med. Den er lynrask til å være så gammel. LYS 1.19.

Men for all del. Hauge Nielsen lagde solide kvalitetsbåter.

Jeg har alltid hatt sansen for det som Hauge Nielsen lagde. Fra den totalt vannvittige Banner 23 og opp.

Med ombygd akterskip lages Banner 33 enda på bestilling.

Den heter X-99.

Takk for masse info

Henger meg på Major Andys anbefaling, når det gjelder overfarten.

Når det gjelder kanaler: på den Skotske vestkysten og mellom Inverness og Fortwilliam er det kanaler som er seilbare med mast og kjøl. De mere tradisjonelle kanalbåt kanalene er ikke dype og har broer og tuneller, som avskjerer en seilbåt.

Skottene hadde ambisjoner om å gjøre kanalen mellom Falkirk og Glasgow seilbare med seilbåt. Men jeg er ikkesikker på om de har realisert prosjektet. Det forutsatte noe omlegging av motorveier, broer med vippe funksjon, o.l. Og ommlegging av høyspentlinjerta

Takk for tipset skal lese litt mer på nettet om det

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...