Jump to content

Er Galia gode båter?

Båtkjøper

Recommended Posts

Hei,

Vi skal kjøpe vår første båt :)

Vi har i utgangspunktet sett oss ut Bella 620/621 el.l, men vil for sikkerhets skyld ha et par alternativer i samme prisklasse.

Har sett at Galia 620 har samme type utseende som vi liker med plassering av seter osv.

Hvordan er dette merket? Bella har vi forstått er gode båter. Er også Galia verdt å vurdere?

Det er i prisklasse 200 000,-

Tilleggsspørsmål: Hva er innenfor å forvente å betale ved båter prissatt til 200'?

Er feks 180' realistisk?

Galia er kvalitetsbåter uten høy morofaktor.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Svart (redigert)

Galia er kvalitetsbåter uten høy morofaktor.

Haha, ok..

Vil det si at den er for tung til vannski osv, eller hva innebærer dette?

Min mann og jeg er ute etter en båt vi kan kosekjøre med type etter jobb og i helger og ferie. Det er ikke snakk om vannsport osv, men vil ha mulighet til å ha litt fart osv.

Redigert av Båtkjøper (see edit history)

Om 180k er ok for en båt som ligger ute til 200k er vanskelig å si. Kan jo være at båten er riktig priset, ev kan den være alt for høyt priset.

Generelt tror jeg nok at du i disse tider kan prute opp mot 20%. De som legger ut båten setter, nesten uten unntak, en pris der de legger inn litt pruting, om ikke annet er oppgitt (ferdig prutet).

Prøv deg på 160k så får du ev et motbud fra selger. Er ikke farlig å legge inn et lavt bud dersom det ikke er stor rift om båten.

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)

Var i samme situasjon som dere for 3 år siden med samme type båt til samme pris. Bruk god tid og finn båt som passer for dere. Jeg var heldig og fikk 20% avslag på en solid båt og motor med bare 190 timers gange. Anbefaler 4-takts motor mht til støy. Jeg endte opp med en Askeladden 605 2005 mod og 135hk. Lykke til.

Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter.

Snart bare Ibiza igjen som bygger båter i Norge vel?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...