Jump to content

Kjøleproblemer 86 yamaha autolube

Petrus113456789

Recommended Posts

Hei!

Har et lite problem med en 30 hk. Kjøla fint da jeg satt den bort etter hummersesongen var over. Men da jeg starta igjen her om dagen kjøla den ikke. Byttet impelleren som hadde gått i 1000 knas og impellerhuset. Hjalp ingenting.

Men da jeg spruta vann feil vei inn motoren og fylte den opp kjøla den plutselig helt fint! Stoppet og startet igjen, null kjøling. Suger den luft noen sted kanskje? Noen som har no tegninger på kjølesystemet på en sånn motor?

Enten en termostat som sittter fast eller tett kjølerør. Kjølerøret går fra impellerhuset og opp til power head. Mulig du må ha ut røret og gjøre rent. Det innbefatter isåfall at du må av med powerhead`n og ha ny pakning der. Endel skruing og noe bannskap må til. :smiley: Selvfølgelig har du sjekket at det ikke er sprekker i huset for impelleren.

Om pumpe/impeller ikke er helt 100 må vannet stå opp til skjøten mellom undervannshuset og stammen + 3-4 cm.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...