Ben Sin Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Hva skal de skrive om i Budstikka nå da?? Tenk å "kuppe" hovedoppslaget med fakta. Ikke pent gjort........ Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Se der, nå var tittel endret litt, og oppslaget flyttet litt lengre ned på siden. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Popeye70 Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Men fremdeles: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mouche Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Så, ved 11-tiden onsdag, kontaktet båtens eier Budstikka: – Båten ble faktisk ankret opp mandag ettermiddag, og den ligger eksakt der jeg etterlot den. Jeg tok meg en pause fra «pappapermbåtlivet» og dro hjem. Det var mest praktisk å ankre opp ved Kjørbo, opplyser båteier Tobias Brox i en e-post. Oslo-mannen sier at han selv, før han fortøyde båten, kjørte den fra Operaen i Oslo og til Kjørbo; via Hovedøya, Gressholmen og Store Ostsund. Han sier også at teorien om at båten skal ha drevet inn til Kjørbo/Sandvika fra Nesodden er svært tynn. – Å drifte i sterk vind fra Nesoddtangen, forbi Ostsund, alle øyene og mudderbankene her ute, for så å kaste anker sånn helt av seg selv: Hvor sannsynlig er nå det, spør Oslo-mannen retorisk. Budstikka har forsøkt å komme i kontakt med Brox på telefon, men uten å lykkes. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Flammingokid Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Det er godt at det "skjer" noe - så jo båten fra E18 i dag på vei innover. Godt selvsagt å se at det var kontroll over situasjonen hele veien... Bare et pedantisk spørsmål, ser at jolla de henger på daviteren bak der - åssen kom du deg i land? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Bør vel strengt tatt bli en sak for Spesialenheten for Politisaker dette, da flere politibetjenter ifølge Budstikka åpenbart har avgitt falsk forklaring. Og det er vel fortsatt straffbart? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 to joller :) Fruen kommer i allefall igjennom på telefonen min. Jeg bør se over at det blir lettere å få tak i rett nummer vha internettsøk :) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Jeg har ikke pratet med politiet selv (fruen sa jeg måtte ringe dem, men ingen som hadde tid til å svare de gangene jeg prøvde å komme igjennom), men jeg tenker det er naturlig at de ønsker å bli kvitt båten dersom de har mistanke om at ankerfestet er svakt. Særlig ettersom båten var rimelig nært "politibåtbrygga" :) Men, det er jo en smal sak å sjekke posisjonslogg på marinetraffic. Båten har ikke bevegd seg utover svairadius siden mandags ettermiddag. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Bør vel strengt tatt bli en sak for Spesialenheten for Politisaker dette, da flere politibetjenter ifølge Budstikka åpenbart har avgitt falsk forklaring. Og det er vel fortsatt straffbart? Om de ser litt sjeldent ut vinduet og båten dreier på ankeret så kan jeg forstå at de tror båten driver. Men resten er utslag av svært god fantasi. Syns kanskje både politi og journalister har brukt vel mye ressurser på ingenting allerede :-)) Tobix får invitere journalistene på kaffe og fortelle en god skrøne og to så blir det en gladsak i stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 (redigert) Om de ser litt sjeldent ut vinduet og båten dreier på ankeret så kan jeg forstå at de tror båten driver. Men resten er utslag av svært god fantasi. Men hvor mange ganger i løpet av et par dager kan den samme båten drive forbi? "Arne, nå driver den fine treseileren forbi igjen! Det er tredje gang bare siden lunsj. Har den eieren null kontroll på båten sin??" Redigert 11.Mars.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Eureka Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Hadde du ankerlanterne ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Om noe så er noen amerikanerne verre. Har lest noen tråder om såkalte "ghostboats", altså tomme drivende båter, hvor da (amerikanere) nekter å gå ombord fordi de mener båten kan være en såkalt "crime scene" osv.... Det kan virke underordnet at noen faktisk mulig ligger i båten med et illebefinnende og trenger hjelp. Verden er rar av og til. Hadde vel ikke en gang klart å fantaserer seg frem til at den oppankra båten til Tobix skulle bli utsatt for hallusinerende politifolk og journalister med frittgående fantasi for å så ende opp som førstesideoppslag i lokalavisa i Bærum. :-D Hadde printet ut og lagt i loggboka til båten, det blir morsom lesning også i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 vi gleder oss alle til tobixen publiserer sine memoarer på wikien Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
tobixen Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Hadde du ankerlanterne ? Ja, men ikke dagkule. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mouche Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Syns kanskje både politi og journalister har brukt vel mye ressurser på ingenting allerede :-)) Tobix får invitere journalistene på kaffe og fortelle en god skrøne og to så blir det en gladsak i stedet. Er det noe som in dikerer at journalistene har gjort noe mer enn å lese politiloggen, tatt en telefon til politiet og fått tilsendt elektronisk et bilde av båten fra en freelans-fotograf? Total tid medgått, tja 10-15 minutter pluss en kaffekopp, eller to? Etter diverse reduksjoner/nedbemanninger så tror jeg ikke at det akkurat er "overskudd" av journalister igjen i Budstikka. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tobixen Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Tenkte først at politiet fikk kjennskap til dette fra journalistene, men det er jo åpenbart omvendt - særlig siden jeg ankret opp rett utenfor politistasjonen (jeg kunne lagt meg på Kadettangen - enkelt å legge til der, og tjenester som vann, strøm og betalingsterminal er ikke satt i drift for sesongen enda, så det hadde ikke kostet meg en krone - men jeg ville bekymret meg veldig for båten om den hadde ligget der alene i to netter på rad, da føles det tryggest å legge seg utenfor en politistasjon) :-)Det er vel på tide å runde av, takke for oppmerksomheten og særlig takk til de som forsøkte å varsle pr SMS. Jeg synes det er litt rart at ingen sjekket mAIS-loggen og så at båten lå på samme sted mandags kveld/natt til tirsdag, men det er nå så :-)En liten "metating" som irriterer meg til tider - trådemner som "drivende båt ved Kjørbo" eller "Hvor finne vann i nærheten av Vassbo", det krever en god del lokalkunnskap. Man burde være flinkere til å spesifisere "drivende båt ved Kjørbo, Indre Oslofjord", etc. Men, det er vel en grundig avsporing. :-) Kommentar fra moderator: Enig, skal rette det.Denne årstiden kan være utfordrende for moderator. Båtforumet er basert på at tittelen tydelig skal fortelle hva innlegget handler om.Les reglene så unngår man å bli moderert og øker sjansene for å få respons på innlegget. Siden det er mange nye medlemmer så retter jeg mange av titlene, reglene sier egentlig at "Emner med titler som ikke følger reglene flyttes til Ikke godkjente emner. Sjekk her om du savner et emne du har postet. Isåfall oppretter man emnet på nytt med tittel iht reglene. " Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
dude Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Jeg synes det er litt rart at ingen sjekket mAIS-loggen og så at båten lå på samme sted mandags kveld/natt til tirsdag, men det er nå så :-) Sap gjorde vel det, og la ut behørig info , vet ikke om det var her eller i middagsbuktatråden.. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Korrekt. "fra og med i går kveld", underforstått mandag 9. mars. Og det er jo dessuten tidsstempel på screenshot'et hans. "Limer" det inn her også: Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 (redigert) Begrepet "rettsikkerhet" var jo berørt i en annen laaaang tråd. Disse akterutseilte landkrabbene er altså utdannet til å etterforske saker, de har ansvar for å sørge for at en straffesak er godt nok opplyst fra begge sider før den føres for retten - og de er altså ikke engang kompetente nok til å se forskjell på en båt som har vært ankret opp siden mandag ettermiddag og en båt som kommer drivende inn en tirsdags formiddag :-) Også føler jeg meg jo litt "mistenkeliggjort" - selv om jeg selv vet inderlig godt at båten min har vært trygt oppankret, og også har beviset klart tilgjengelig via marinetraffic.com og screendump'en fra sap2k, så føles det som et lite skår i "båteieræren" å se mediaoppslag om at båten har vært observert drivende på egenhånd ;-) Redigert 14.Mars.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sequoia Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 (redigert) Også at hun "kun" var 36-38 fot da Redigert 14.Mars.2015 av diaX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Solveig er tilbake på Kjørbo :) Tenker meg tilbake i morgen tidlig, altså før politiet rekker å drikke for mange lunch-martinier ;) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mouche Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Kanskje best at du sender mail til journalisten i Budstikka og informere ham/henne om dette? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Eureka Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Må vel egentlig innrømme at jeg ikke har helt sansen for antydninger om at tjenestemenn drikker i arbeidstiden. Men det er vel bare meg... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.