-morten- Startet 11.Mars.2015 Del på Facebook Startet 11.Mars.2015 Hei! sønnen har handla båt i dag, og er storfornøyd som båteier. Vi kjøpte en Troll 325 sport. Det står på en eldre yamaha 2t starta på første draget, men har veldig treg styring. må bruke makt. Er det noen som har tips for å få lettere styring? motoren løp veldig lett når vi kobla av styresylynderen Fornøyd gutt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
littmild Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Hvis du søker litt på forumet så finner du noen tråder om smøring av styrekabel. Jeg ville nok skiftet den helt, ikke så dyrt for en såpass kort kabel :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
-morten- Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Jeg tenkte egentlig det samme! takk for tipset! ser ut som det er greit å skifte. går igjennom skottet på akterbenken og ut. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
littmild Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Husk å trekke med en trekkesnor når du trekker ut gammel kabel, så skal det gå veldig lett å trekke den nye igjen, trekk gjerne med en snor eller to ekstra som kan ligge der i tilfelle du skulle få behov for å trekke noe annet gjennom der senere(ledninger til ettermontert utstyr f.eks.) Fin båt forresten, husker jeg fikk min første jolle med 9,9, den følelsen glemmer jeg nok aldri! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
-morten- Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Husk å trekke med en trekkesnor når du trekker ut gammel kabel, så skal det gå veldig lett å trekke den nye igjen, trekk gjerne med en snor eller to ekstra som kan ligge der i tilfelle du skulle få behov for å trekke noe annet gjennom der senere(ledninger til ettermontert utstyr f.eks.) Fin båt forresten, husker jeg fikk min første jolle med 9,9, den følelsen glemmer jeg nok aldri! Ja trekksnor er lurt. båten er kjempefin og har sikkelig V-skrog og fin innerliner. Tror ikke skroget står tilbake for de noe mere overprisede kjendte jollene nei. Min første båt var en Rana trebåt fra 67 og 4hk! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bernt Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Koble vaier av motoren og se om du kan dra vaieren ut av hylsa . De fleste vaiere er trege helt bakerst , rens og smør opp med fett . Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Enig med sistnevnte. Dette hører under kategorien velikehold. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Styrekabelen var sprukket, så jeg har skifta til en ny. men det går fortsatt litt tregt og det virker som det glipper over akkurat når den går fra full sving og tilbake igjen.. Kan det være at styresnekka også er moden for utskiftning?? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Se om baklokket på styresnekka ikke er skrudd helt fast/ inntil. Wire ligger vel ikke helt i sporet på tannhjulet. Skal nok mye til å slite ut. Opplevde selv at det glapp, og da var det noen skruer som hadde falt ut på plata. -den holder jo det hele sammen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Alle skruene i styresnekka var helt tight, men det er fremdeles slakke på rattnavbolten. var av med rattet og tightet bolten, men det hjalp ingenting. skal prøve denne sessongen nå, men neste år tror jeg jeg skifter snekka også.. den er jo billigere enn styrekabelen og lett å skifte Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.