stigen83 Startet 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2015 Hei min tohatsu 9.9 hk starter ikke kan bensinpumpe være ødelagt Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig rengjøring av bensinpump hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Hei,sliter med og få start på motoren har skiftet plugger som begge har gnist. Skiftet til ny bensin.reingjort alle filter. Samt ŕeingjort forgasseren.Hva kan da være problemet? Kommentar fra moderator: Slått sammen to tråder med samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Det skulle vel være greit å feilsøke, napp av slangen ut fra pumpa og prøv å starte, så vil du jo se om det kommer bensin ut av den.. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
stigen83 Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Det har jeg gjort kommer bensin men ikke så mye Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Om bensinpumpa var gåen ville motoren alikevel starte og gå litt nå du har pumpet inn bensin med blæra på slangen. Har du skikkelig gnist i pluggene og blir de våte av bensin? Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Det jeg har gjort med motoren til nå er som følger. Skiftet plugger,rengjort alle filter,skiftet til ny bensin,feingjort forgasser. Pluggene ser fin ut .bensin/Lufteskrue er stilt inn på 2 omdreininger,men jeg syns den får lite bensin det merker jeg når vi skrur ut drenneringsskruen som sitter under forgasser. Hva tror dere kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Sjekk først en så enkel ting som at du har riktig type dødmannsknapp. Etter mye feilsøking på min Tohatsu 9.9 løste jeg problemet enkelt med å skifte dødmannsknapp. Sjekk denne posten i min egen tråd: https://baatplassen.no/i/topic/109469-tohatsu-99hk-startvansker/page-3#entry1601263 Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Da hadde han neppe hatt gnist på pluggene Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 (redigert) Det er nevnt over: Blir pluggene våte av bensin? Om ikke, kan det være flottøren i forgasser som henger og ikke slepper inn bensin i forgasseren, om pumpa virker. Er vel kanskje også en sil inni pumpen? Gjort rein der? Du sier du har renset forgasser? Har du hatt ute dyser og nåler og blåst dem rein? Virker choken? Du har skiftet plugger sier du; du har ikke byttet om på pluggledningene? Du skulle ikke ha Biltema-slanger? De funker ikke! Kompis kjøpte Biltema-slange. Da måtte motor drammes for å få start. Med orginal-slange gikk det plutselig bedre å få start. Redigert 12.Mars.2015 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Skal se om pumpen virker i dag .finner litt bensin i forgasseren når jeg åpnet den på nytt i går,men syntes det var lite. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Som foreslått over her: Sjekk at ikke flottørnåla (ventilen) har hengt seg opp i stengt stilling, eller at "bensinkanalen" til denne er tett. Dette kan skje enten pga forurensning eller ved at 2-taktsolja i løpet av vinteren har stivnet/"levra" seg. Hvis så er tilfelle kommer det ikke nok bensin ned i flottørkammeret. Hvis alt er i orden her skal bensinen renne ganske friskt når du åpner tappeskruen under flottørkammeret. Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Ok det skal jeg Gjøre ,men åpnet forgasseren i går men kunne ikke se noe gale med flottører. Skal sjekke om pumpen til bensinen er i orden.Alle slangene til bensinen er reingjort Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Det du må sjekke er at ventilnåla åpner og bensin strømmer ut her når flottøren er i nedre stilling. Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Ok det skal jeg Gjøre ,men åpnet forgasseren i går men kunne ikke se noe gale med flottører. Skal sjekke om pumpen til bensinen er i orden.Alle slangene til bensinen er reingjort Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Du skulle ikke ha Biltema-slanger? De funker ikke! Kompis kjøpte Biltema-slange. Da måtte motor drammes for å få start. Med orginal-slange gikk det plutselig bedre å få start. erfart det samme , de trekker falskluft i koblingene. Originalt er trygt å kjøpe Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Arvid det skal jeg undersøke .kan det være jeg har skrudd nålen for hardt til når jeg har reingjort forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Njaa.. hvis denne nåla er som på andre motorer jeg har vært borti, så skal den ikke skrus fast på noen måte. Den holdes oppe i "kanalen" sin av ei lita "plate" på flottøren. Når flottøren stiger pga at flottørkammeret fylles opp med bensin, dytter den nåla opp kanalen, slik at nåla tetter for bensintilførselen. Tilsvarende åpner den når flottøren synker ned mot nedre stilling, slik at bensinen strømmer ned i flottørkammeret. Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Har prøvd litt med srartgass og den starter men stopper i gjennom. Bensinpumpe virker som er i orden. Hva er innstillingene på tomgangsskruen og lufteskruen Sitér dette innlegget Link to post
stigen83 Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Motoren starter og går fint nå.har stilt på forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.