Jump to content

Tohatsu 9.9 hk starter ikke, kan bensinpumpe være ødelagt?

stigen83

Recommended Posts

Det jeg har gjort med motoren til nå er som følger.

Skiftet plugger,rengjort alle filter,skiftet til ny bensin,feingjort forgasser.

Pluggene ser fin ut .bensin/Lufteskrue er stilt inn på 2 omdreininger,men jeg syns den får lite bensin det merker jeg når vi skrur ut drenneringsskruen som sitter under forgasser. Hva tror dere kan være galt?

Det er nevnt over: Blir pluggene våte av bensin?

Om ikke, kan det være flottøren i forgasser som henger og ikke slepper inn bensin i forgasseren, om pumpa virker.

Er vel kanskje også en sil inni pumpen? Gjort rein der?

Du sier du har renset forgasser? Har du hatt ute dyser og nåler og blåst dem rein?

Virker choken?

Du har skiftet plugger sier du; du har ikke byttet om på pluggledningene?

Du skulle ikke ha Biltema-slanger? De funker ikke! Kompis kjøpte Biltema-slange. Da måtte motor drammes for å få start. Med orginal-slange gikk det plutselig bedre å få start.

Redigert av jerognal (see edit history)

Som foreslått over her: Sjekk at ikke flottørnåla (ventilen) har hengt seg opp i stengt stilling, eller at "bensinkanalen" til denne er tett. Dette kan skje enten pga forurensning eller ved at 2-taktsolja i løpet av vinteren har stivnet/"levra" seg. Hvis så er tilfelle kommer det ikke nok bensin ned i flottørkammeret. Hvis alt er i orden her skal bensinen renne ganske friskt når du åpner tappeskruen under flottørkammeret.

Du skulle ikke ha Biltema-slanger? De funker ikke! Kompis kjøpte Biltema-slange. Da måtte motor drammes for å få start. Med orginal-slange gikk det plutselig bedre å få start.

erfart det samme , de trekker falskluft i koblingene. Originalt er trygt å kjøpe

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Njaa.. hvis denne nåla er som på andre motorer jeg har vært borti, så skal den ikke skrus fast på noen måte. Den holdes oppe i "kanalen" sin av ei lita "plate" på flottøren. Når flottøren stiger pga at flottørkammeret fylles opp med bensin, dytter den nåla opp kanalen, slik at nåla tetter for bensintilførselen. Tilsvarende åpner den når flottøren synker ned mot nedre stilling, slik at bensinen strømmer ned i flottørkammeret.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...