Dagfinn D Startet 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2015 Noen som har forslag til utstyr/kjemikalier for å fjerne delvis fast gummi pad (snappdaviter pad) fra rib for så å rengjøre den å feste på nytt? Eventuelt hvordan man gjør det? Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Brukte varmluft jeg ! Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinn D Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Gikk det greit? Men hva fjernet du lim restene med ? Sitér dette innlegget Link to post
Adriane II Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Brukte tapetkniv. Siden den sikkert er litt løs kan du kanskje dra den opp litt og kutte i limet. Jeg fikk løs mine slik da jeg byttet side. Men jeg ville ikke limt dem på samme sted igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinn D Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Hmm. tenker å lime den på på samme sted. så da blir det vel å prøve med noe kjemikalier og pusse forsiktig med fint sandpapir. Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 11.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Hei, jeg har vasket slike limrester med Acethon, du må bruke relativt rikelige mengder og skifte fille. >Fjern mest mulig mekanisk først, vask så resten med Acethon. Lukter sterkt, så sørg for god ventilasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinn D Svart 11.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2015 Takk for tipset h2o. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Gik veldig greit og få av padder med varmlufta ja, prøvde meg ikke å fjerne limen på den gamle jeg. Monterte på en ny igjen padene ! Sitér dette innlegget Link to post
Luffe82 Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Ettersom det er Aceton man bruker for å "rubbe" gummien før det limes. Er det da smart å søle over hele jolla med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.