bergetun Startet 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2015 Hei, Jeg har noen downlight som jeg har lyst å sette dimmer på .Disse spottene er "klargjort" for dimming og har en egen PWM kabel i tillegg til pluss og minus. PVM dimmeren jeg har har pluss og minus inn og ut. Det som gjør meg forvirra er den ekstra PWM kabelen på spotten. Hva er det som skal inn på den? Skal det forsatt gå 12v inn på den "vanlige" pluss kabelen? Informasjon og koblingsskjema fra leverandør er i beste fall mangelfull. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Hei. Prøv å få tak i medlemmet Fusebox. Han har drevet en del med dimming av LED pærer. Han har blant annet laget en dimmer til meg som jeg kan styre via en app på telefonen. Kuult å sitte i nabobåten og dimme lysene ombord........ Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Får satse på at Fusebox leser forumet :) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 (redigert) Du kan få tak i en arduino kontroller. Disse har pwm utganger. Finnes masse gode programmer på nettet som enkelt kan dimme led pærer F.eks en arduino uno. Koster vel en 100 lapp på ebay. Redigert 12.Mars.2015 av Mr_Stian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 På feks pc vifter er det ofte en blå kabel i tillegg til 12V +/- samt gul kabel for rpm avlesing. Den blå kabelen er til PWM signal inn. På viftene skal denne ha 5V PWM signal. Kan aldri tenke meg at led lampene har 5 V pwm, men du kan koble det på samme måte. Altså 12V +/- direkte til både dimmer og Led lampe, og + ut fra dimmer til den ekstra kabelen på LED lampe. minus ut fra dimmer kan i dette tilfelle bare kobles sammen med - til lampe og - dimmer inn. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 12.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 (redigert) Disse lampene fra ROCA skal ha 5V PWM signal inn dessverre. Så der røk planen min om å bruke trådløse PWM dimmere :( Har veldig lyst å prøve å koble de på en vanlig pwm dimmer, men lampene var for dyre til at jeg tør å gjøre det :) Redigert 12.Mars.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 12.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2015 Ja de har nok et eget kretskort som skal ha fast 12v. Blir nok krøll om det får pulserende 12V da :) Du får 5V dimmere på ebay og aliekspress, men de er jo ikke akkurat estetisk vakker, Men du kan muligens bytte ut potmeteret med en helt vanlig glødelampedimmer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.