Jump to content

Kopling av Ilas Captain M ankervinsj

furhan

Recommended Posts

Jeg holder på å montere en Ilas Captain M ankervinsj og ser av EL skjemaet at den sorte (-) 25mm2 kabelen mellom vinsjen og batteriet skal koples via 'chassiet' til releet. Det virker for meg veldig rart at det trengs en 25mm2 kabel dit. Det må vel holde å kople den sorte tykke kabelen rett til batteriet og så heller kople en f.eks 6mm2 kabel til releet?

Se tegning på http://www.ilasmarine.no/Files/Filer/002_ilasmarine/Manualer/Brukerveiledning_Vinsj_Power-IL.pdf

Noen som vet om jeg må ha den 25mm2 kabelen innom releet som på tegningen eller om jeg bare kan bra en tynnere kabel dit? Er så utrolig trangt i batterikassen at jeg sliter med å få dette til....

Hans Petter

En annen ting jeg også lurer på i forbindelse med dette er hva som er vanlig å tette hullene til kablene med. Tenker da på kablene som skal gå igjennom akterspeilet på båten. Bør man bruke disse kabelgjennomføringene som selges i båtbutikkene, eller holder det å tette med f.eks sikafleks rundt kablene?

Redigert av furhan (see edit history)

Hans Petter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...