furhan Startet 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2015 Jeg holder på å montere en Ilas Captain M ankervinsj og ser av EL skjemaet at den sorte (-) 25mm2 kabelen mellom vinsjen og batteriet skal koples via 'chassiet' til releet. Det virker for meg veldig rart at det trengs en 25mm2 kabel dit. Det må vel holde å kople den sorte tykke kabelen rett til batteriet og så heller kople en f.eks 6mm2 kabel til releet? Se tegning på http://www.ilasmarine.no/Files/Filer/002_ilasmarine/Manualer/Brukerveiledning_Vinsj_Power-IL.pdf Noen som vet om jeg må ha den 25mm2 kabelen innom releet som på tegningen eller om jeg bare kan bra en tynnere kabel dit? Er så utrolig trangt i batterikassen at jeg sliter med å få dette til.... Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
HansT Svart 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2015 Grunnen til at den går innom chassiset er at du skal få ett koblingspunkt for minus til releet,så den trenger ikke å gå innom,men da må du legge en egen kabel fra releet og til minus for å få releene til og virke. Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2015 Da var det slik jeg tenkte. Tusen takk for info! Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
furhan Svart 14.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2015 (redigert) En annen ting jeg også lurer på i forbindelse med dette er hva som er vanlig å tette hullene til kablene med. Tenker da på kablene som skal gå igjennom akterspeilet på båten. Bør man bruke disse kabelgjennomføringene som selges i båtbutikkene, eller holder det å tette med f.eks sikafleks rundt kablene? Redigert 14.Mars.2015 av furhan (see edit history) Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.