superE Startet 13.Mars.2015 Del på Facebook Startet 13.Mars.2015 Hei. Jeg har en Merry fisher 645 med en evinrude 115hk e-tec motor.Her om dagen kjente jeg at gir spaken var litt tyngre en normalt, og litt utpå fjorden begynte den og "tilte" opp motoren av seg selv, har tilt på hendelen inne i båten og prøvde og trykke den ned igjen men den levde sitt eget liv. Jeg fikk båten tilbake i båsen og ante ikke hva som var galt, jo mer jeg bruker spaken jo mer går den i vranglås for og si det sånn..Noen her som har peiling på hva jeg kan sjekke?Mvh fortvilet ny skipper :( Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Gir/tilt problemer hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Har opplevd dette engang på min 90hk e-tec måtte stoppe motoren for å få den ned igjen. Skjedde flere ganger på samme tur. Konkluderte med at sjøskvett og regn fra ugunstig hold hadde skylden. Slo opp i kalesjen og rant ned på kontroll boksen. Har kun skjedd den ene gangen. Har du kanskje du fått vann i din? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
superE Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 kontrollboksen, som i kontrollboks i motoren? kan hende det ja, men trodde pakningene rundt var nokså tette med tanke på at motoren er nokså ny Sitér dette innlegget Link to post
Raymond_J Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Tiltbryter på motor. Skjedde en kollega av meg. Kjempemorsomt visstnok å ligge i 30 knop og plutselig helt uten forvarsel få propellen over vann... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Mente kontrollboksen som gass/gear/tilt spaken Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Kaskazi Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Sjekk tiltbryter som sitter på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
superE Svart 13.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Takk alle sammen! Men spaken ble veldig tung og bevege forover og bakover, så jeg trodde det kunne ha noe med veierne og gjøre.Hjelpedyktig, den sitter tørt og godt innomhus i min båt så tviler vell på det. Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Du har tiltbrytere på motoren også. Disse kan bli litt tullete. Følg ledning fra bryterne til kontakten og koble av. Se om det hjelper. Er spakene tung, sjekk kablene at disse ikke har knekk/gjør en skarp sving på seg noen steder på sin ferd til motoren. neste er å se hvordan ting er under motorlokket at ikke noe ligger I klem og hindrer beVegelse. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
superE Svart 14.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 var merkelig at veierne plutselig sko få seg en knekk.. må vell bare sjekke litt videre. Takk for svar folkens Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.