NidelvSigmund Startet 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2015 Hei jeg har planer om å legge nytt skrogtrekk i min Nidelv24. Hva er best til å fjærne gammel lim og maling med? Må jeg male før nytt skrogtrekk? Hvilket lim er best til å lime med? Skal forresten ha det kremhvite trekke fra marine.no. Har noen brukt dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2015 Jeg har brukt både vanlig kontakt lim, forskjellige teppelim og sist kontaktlim på spray. Sistnevnte er absolutt beste jeg har brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2015 Bruk gulvlim så kan du jobbe litt med det. Rull på med rulle, vent litt og påfør trekket, funker det. Men du må fjerne gammelt skum, bruk gjerne huggjern, og skrap med. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Svensk Svart 13.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2015 För att få bort gammalt lim bruk vinkrlkutter med mässingborste. Obs Obs bruk brillor. En Tressfjord 28 tog ca 2 timmar att fjärran allt gammal lim i hela båten, Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Funker det med varmepistol? Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Jeg har nettopp gjort samme jobben selv, jeg brukte KMI Paint and Glue Remover. Kjøpte den på Maritim for ca. 200,- Synes den var ganske grei, men etter at en er ferdig med og fjerne gammelt lim må du vaske over med vann og såpe slik at det må stå en stund og tørke før du kan lime på noe nytt. Jeg limte på selvklebende isolasjonsplater som jeg snart skal legge nytt skrogtrekk på. Lim til skrogtrekket kjøper du samtidig som selve trekket, tror det er nokså vanlig kontaktlim. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.