Skrujeden
Sollux skrev On 15.9.2017 at 22.06:Skrujeden,
Ser du har listet om mange spennende prosjekter i Sollux 850'n din!
Hadde vært kjempe spennede å se bilder av oppgraderingene.
Har vurdert flere av de samme tingene på vår 850.
Har nylig opprettet en Sollux 850 Owners club gruppe på facebook : https://www.facebook.com/groups/333895977080550/
Håper å få samlet flere 850 eiere for å skape et forum for denne båttypen.
Har du funnet noen god løsning for vann på dollbordet?
Fredrik
Hei Fredrik.
Jeg oppdaget nå at du hadde kommentert på et par ting ang sollux.
Jeg solgte min sollux høsten 2016, men savner den litt innimellom. Ungene sier de savner den masse, spessielt butikken (senterkabinen).
Jeg gjorde noen oppgraderinger, deriblandt nytt dashbord. Ønsket plotteren integrert og med en rettere vinkel å se på, samt koppeholder.
Laget også drenering på dollbordene, dant messingjennomføringer som var laget for forsenkning, fikk derfor forsenket "sluket" på dollbord til å bli det laveste punktet. Laget så en gjennomføring i hver skuteside i hvit plast. Den la jeg ca rett under fenderlista. Var faktisk ikke store jobben, og var en topp forbedring. Spessielt for barna som ofte klatra opp med knærne. Båten ble jo også renere og tørrere inne siden vi da ikke altid hadde våte sko når vi kom inn.
Vi bor tross alt i Rogaland og der er det jo kke to dager uten regen sammenhengende.
Vi satte også hengsler på førerstolen slik at den kunne tippes fremover. Det ga en stor avlastningsplass når vi spiste oppe. Fant dessverre ikke bilder av det.
Vi laget også skapene i pentry om til skuffer. Det var en topp oppgradering. Skulle bare også ha fjernet veggen bak i skapet og utvidet skuffene, mener det var 15-20cm ubrukt plass bak pentry. Med skuffer fikk vi jo stabla dobbel så mye mat ned oss.og alt ble mye mer tilgjenfelig.også kassen under bena på passasjersiden ble en diger skuff.
Det var en flott båt jeg gjerne skulle hatt igjen, men behovet for større plass men en ny matros, ønsket om større fart og "1 fot syken" ble for stor så vi bytta til en Baltic.