Vidar Olsen Startet 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2015 Hei, i fjor kjøpte jeg en Flipper 450ht med registrert tilhenger(båten var strandet på stranden og båten og hengeren var realativt dårlig stand). jeg fikk da dette for en billig penge hvis jeg fjerna det, jeg har nå pusset opp båten og tilhengeren, båten var også registret på en slags måte, mener å huske båten var svensk registrert. jeg har vognkortet på hengeren, men det er ikke meldt om noe eierskifte, har prøvd å få taki han jeg kjøpte det av men har ikke fått taki han. hva skal jeg gjøre nå når jeg skal selge det? går det ann å selge tilhengeren som opplagstilhenger? må det noe omregistrering på båten? Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Så lenge det er vognkort på hengeren er det ikke noe problem. Det er ikke noen egen forsikring eller avgift på hengere, det er Bilens forsikring som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Om båten er svensk er det nok gunstigst å selge den i Sverige. Ellers må du eller ny eier tolle den inn i Norge. Om den ikke har høy verdi går nok vinningen opp i spinningen om dette må gjøres ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Ikkw toll, men moms. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kaskazi Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Jo, toll og mva. for innførsel av båt til Sverige. 1,7 % toll synes jeg å erindre og 25 % mva. Tollstaten varierer. Husker ikkke om tollstatsen var avhengig av båtstørrelse eller -verdi. 1,7 % er laveste stats. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Toll på båt har jeg aldri hørt om. Har importert båt fra UK og Italia uten toll. Sikker på at båten er svensk? Og at den ikke er tollet inn til norge. En gammel haug som er i Norge hadde jeg antatt var norsk. Dyre båter ville jeg sjekket grundig. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Toll = tull, på svensk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kaskazi Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 (redigert) Beklager, jeg leste feil og viste til regler for å importere båt inn i Sverige. Da er det MVA + toll. Å tolle inn båt inn i Norge er det kun 25 % MVA som skal betales som Mouche skrev. (Skal importere en norsk båt til Sverige om dagen...) Redigert 16.Mars.2015 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Det er vel bare å anse denne båten som norsk vil jeg tro. Verdien på denne var vel nærmest 0,- før du pusset den opp? Sitér dette innlegget Link to post
Vidar Olsen Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 Hei, takk for så my respons, men jeg har missforstått, min feil, jeg leste på det merkeskiltet på båten hvor det da sto på svensk, men jeg fant slags vognkort eller politiet småbåtregistrering som det står på det kortet, det er tydeligvis fra 80 tallet, hva gjør jeg når jeg skal selge båten, er det noe form for salgsmelding eller lignede jeg må fylle ut eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 (redigert) Det trenger du ikke på båten, men hengeren må du ordne. Vet at båthengere av og til skifter eier med skilter uten salgsmeding, og det gjør det vanskelig etter hvert. Få laget salgsmelding på hengeren, ellers kan det fort bli tyvegods. Redigert 16.Mars.2015 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar Olsen Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2015 aha, ja har kontaktet han tilhengeren står på og skal ordne salgsmelding fra han til helgen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.