Knappern Startet 16.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2015 Fikk beskjed av en som har montert noen propeller at det ikke var mulig på min båt da han så innredningen. Noe som er litt dumt siden jeg har kjøpt alt jeg trenger Men så kom jeg over denne annonsen på finn som er eksakt lik båt med samme innredning. Snakket med han som har den båten og han sier den er ettermontert av tidligere eier. Var også samme motor Sleipner SE40. Er det noen som vet om noen som tar på seg å støpe inn tunnel i området rundt Son? Prøvde Son plastskade men dem ville selge komplette installasjoner. https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/87_503905937.jpg Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
KARILLA Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Kjenner ikke din båt, men hadde en Glastron 269 som jeg fikk montert baugpropell på. Satt arbeidet bort, men kost oppsummerrt så laget de en luke i dørken i kabin, fjernet alt skummet slik at de kom til å montere tunnell. Vil tro at fremgangsmåten vil være ganske så lik på Bayliner sine båter. Mye arbeid var det. Kanskje derfor de sier det ikke går? Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
sap_2000 Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Det ser ut som den tunnelen på bildet står fryktelig nærme vannlinja? Blir ikke mye effekt om den suger luft. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
lippert Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Men så kom jeg over denne annonsen på finn som er eksakt lik båt med samme innredning. Snakket med han som har den båten og han sier den er ettermontert av tidligere eier. Var også samme motor Sleipner SE40. Spør om han ikke kan sende deg et par innvendige bilder. Ellers så har SAP et godt poeng så hvis du ikke alt har gjort det så spør samtidig om virkningsgrad. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
BMW X1 Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Jeg har en bayliner 245 hvor det er montert en sleipner se40 baugpropell, skulle tro at 245 og 265 er ganske så lik i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Har snakket med han som hadde båten på bilde og han hadde ikke bilde innvendig. Skjønner godt at han ikke er så ivrig når han skal selge Skal se om jeg har et bilde av innredningen BMW316 så kanskje det går an å sammenligne? https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/bayliner-265-pic8.jpg Her er også 265 båten med propell fra en annen vinkel: https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/87_222088106_xl.jpg Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
BMW X1 Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Fant en bilde fra tilsvarende båt om hvordan den ser ut i cabinen, for å komme til der baugtruster er montert må jeg ta bort den fremste puta (ryggen) da kommer jeg inn til der hvor baugtruster er montert. Om det er til noen hjelp kan jeg ta noen bilder av hvordan det ser ut der når jeg er nede i båten i løpet av uka. https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8565/baat.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Det hadde vært fint . Selv om jeg ser at det er litt annerledes i forhold til at jeg ikke har bue salong. Men kan få en ca indikasjon på hvordan den er montert. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
KARILLA Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Ser omtrent lit ut som i Glastron dett, dr laget de luka rett i bakkant av feste for bordet. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Knappern Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Da har jeg fått tak i en som kan og vil ta på seg jobben. Den blir omtrent som på bildet i øverste post. Men tror ikke det er for høyt da den blir ca 15 cm under vannlinja. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
BMW X1 Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Bra du har fått en til å ta jobben med å montere, her ser du hvordan baugtruster er montert i min bayliner 245 Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 I min forrige båt som var en Scand Dynamic 7600 fikk eg og beskjed det ikkje gikk å montere baugpropell. Så da lagde eg hull for rør med en gang. Om du skal holde alle minimum anbefalte oppgitt mål vil kan en jo sei det ikkje går. Men det fungerer helt ok. Røret kommer litt høyt. Og litt sjø trekkes luft inn i tunnel. Men så? Det er rikelig kraft igjen i en SE40 på en båt i denne størrelsen. Så om du mister 20% effekt har du fortsatt rikelig. Dette er ingen ting å lure på. Finn laveste mulig punkt innvendig for senter rør. Bor deg ut i sidene fra innvendig. Slik gjorde eg det på Scand. Brukte samme metode på min Rinker 280. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Ja er helt enig. Båten er såpass flat under at det skal bare et lite vindpust for å flytte den. Da klarer fint se 40 litt høyt montert det også Takk bmw316 for at du tok deg bryet med å ta bilder. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Knappern Svart 21.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/1429617398.jpg Det var mulig!! Mye jobb med utskjæring og plassering. Og helt hinsides med kabelføring pga lukkede rum og spanter på kryss og tevers. Men nå er den på plass.. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.