Jump to content

Ikke mulig med baugpropell i 2004 Bayliner 265?

Knappern

Recommended Posts

Fikk beskjed av en som har montert noen propeller at det ikke var mulig på min båt da han så innredningen.

Noe som er litt dumt siden jeg har kjøpt alt jeg trenger :smiley:

Men så kom jeg over denne annonsen på finn som er eksakt lik båt med samme innredning. Snakket med han som har den båten og han sier den er ettermontert av tidligere eier. Var også samme motor Sleipner SE40.

Er det noen som vet om noen som tar på seg å støpe inn tunnel i området rundt Son?

Prøvde Son plastskade men dem ville selge komplette installasjoner.

https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/87_503905937.jpg

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Kjenner ikke din båt, men hadde en Glastron 269 som jeg fikk montert baugpropell på.

Satt arbeidet bort, men kost oppsummerrt så laget de en luke i dørken i kabin, fjernet alt skummet slik at de kom til å montere tunnell.

Vil tro at fremgangsmåten vil være ganske så lik på Bayliner sine båter.

Mye arbeid var det. Kanskje derfor de sier det ikke går?

Lykke til

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Men så kom jeg over denne annonsen på finn som er eksakt lik båt med samme innredning. Snakket med han som har den båten og han sier den er ettermontert av tidligere eier. Var også samme motor Sleipner SE40.

Spør om han ikke kan sende deg et par innvendige bilder. Ellers så har SAP et godt poeng så hvis du ikke alt har gjort det så spør samtidig om virkningsgrad.

mvh Knut Erik

Har snakket med han som hadde båten på bilde og han hadde ikke bilde innvendig. Skjønner godt at han ikke er så ivrig når han skal selge :wink:

Skal se om jeg har et bilde av innredningen BMW316 så kanskje det går an å sammenligne?

https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/bayliner-265-pic8.jpg

Her er også 265 båten med propell fra en annen vinkel:

https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48621/87_222088106_xl.jpg

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

I min forrige båt som var en Scand Dynamic 7600 fikk eg og beskjed det ikkje gikk å montere baugpropell. Så da lagde eg hull for rør med en gang.

Om du skal holde alle minimum anbefalte oppgitt mål vil kan en jo sei det ikkje går. Men det fungerer helt ok. Røret kommer litt høyt. Og litt sjø trekkes luft inn i tunnel. Men så? Det er rikelig kraft igjen i en SE40 på en båt i denne størrelsen. Så om du mister 20% effekt har du fortsatt rikelig.

Dette er ingen ting å lure på. Finn laveste mulig punkt innvendig for senter rør. Bor deg ut i sidene fra innvendig. Slik gjorde eg det på Scand. Brukte samme metode på min Rinker 280.

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...