Haakonef Startet 16.Mars.2015 Del på Facebook Startet 16.Mars.2015 Har en eldre ensylindret Yanmarmotor (PMX8) i plastsnekka som jeg gjerne vil bytte ut med noe som ikke bråker så avsindig. Motoren har gir og aksling, og jeg lurer på om det er noen motormerker som passer bedre enn andre til de motorfestene og akslingen jeg har. Ønsker selvfølgelig minst mulig endring/ombygging ved bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Skal du ha noe som bråker mindre må du nokk over på sideventilert bensinmotor og da er det neppe noe av det du har som passer. En ny diesel vil jo bråke akkurat like mye som den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Haakonef Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Innbiller meg at en tosylindret diesel bråker mindre/gir mindre ressonansstøy i båten enn enylindret ? (husk at der er snakk om en glassfibersnekke, ikke tresnekke.) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Flere sylindre gir roligere gange ja. Men samtidig så gir jo flere sylindre også større motor, og da bør du til med ny aksling, hylse og propell. Og da drar det lett litt på seg med kostnader etc... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bårdp Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Forskjellen i støy og vibrasjoner mellom en ensylindret og en tosylindret dieselmotor er nok ganske så marginal. Skal du ha noe som vibrerer vesentlig mindre må du nokk opp på en firesylindret motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.