Strandmann Startet 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2015 Hei igjen, og takk for all hjelp jeg fikk i min forrige tråd. Jeg er, som dere sikkert forstår, fortsatt på båtjakt, og har kommet over disse to på finn.no, som jeg syns kan være aktuell for meg. Det eneste som bekymrer meg er at motorene er såpass gamle som fra tidlig 90'-tallet, og siden jeg fortsatt ikke er noen kløpper på motorer, så henvender jeg igjen til dere, og håper å få en slags vurdering av hva dere ville valgt. Bruken vil jo såklart ha mye å si for båtvalg, men jeg føler at disse to kan passe mitt bruk ganske så bra, da det først og fremst handler om å komme seg utpå, men samtidig ha litt fart på båten. Kabin er viktig med tanke på små onkelbarn som sikkert vil være med onkel på båttur. Forøvrig også om det er noen generelle svakheter eller styrker ved disse båtene og ikke minst motorene. Jeg har såklart full forståelsen for at det kan være vanskelig å vurdere bare ut etter en annonse på finn, men sist jeg ba om råd så ble jeg så mye klokere at jeg prøver igjen. Linkene: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=56838935&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=56431519&searchclickthrough=true Tusen takk på forhånd for alle svar. Hilsen en foreløpig landkrabbe :) Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Hva med følgende tankerekke: Begge båtene er like gamle. Begge motorene er like gamle, og er derfor like dårlige. Derfor velger du båten med det beste skroget, og det er klart dromedillen. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Vi hadde den dromedillen i familien på 90 tallet. Jeg husket den som en lettplanende båt som gikk ganske fort med moderat motorstørrelse. Dessverre slår den helt forjævlig bare det er småbølger, husker dette ødela litt av gleden med båtlivet den gang. Jeg var vel rundt 13 år den gang og lå og hoppet og ristet blant donald bladene mine inne i kabinen. Ville kjøpt den andre båten.. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Den skibsplasten ser egentlig ut til å være en seabird som er satt på skibsplast aktig merking. Det har forsåvidt ingenting å si da de uansett er laget av skibsplast og er identiske. Hvis du prioriterer uteplass og design velger du skibsplasten. Hvis overnatting er viktigere så tar du dromedillen. Skrogene er relativt like i oppførsel, og begge slår en del i bølger. Begge motorene er vel egentlig verdiløse. Skibsplasten kjenner jeg godt da jeg har hatt en i 6 år. Den du linker til virker veldig uorginal (stoler, merking) og prisen bør det være litt å gå på. Ellers god plassutnyttelse på skibsplasten med solsenga bak, men trangt i forpiggen hvis du skal overnatte. Det går, men trangt. Jeg ville definitivt valgt skibsplasten (men valgt en med firetakts motor) :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.