Coronet Startet 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2015 Som ganske ny eier av gammel seilbåt dukker det stadig opp noe som må utbedres eller repareres. Nederste del av roret har en slakk og det ser ut til at det mangler et nylon lager. Metallbiten som dette lageret skulle ha sittet i er også skadet og er ikke lenger helt rund. Er det noen som har tips til hvor jeg kan få laget ny metall bit (denne har sikkert et navn?) og hvor jeg kan få tak i et nylon lager? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Metallbeslaget er nok i bronse. Bør ikke være vanskelig å lage det der selv, men med tanke på eventuell innkjøp av utstyr, er det gjenget hull for boltene? - så kan det være like greit å gå til et verksed. Plastforingen må sikkert dreies. Dreiv å skulle utbedre noe tilsvarende på mitt ror på comforten, og mener noen sa her at nylon trekker til seg vann og at det er en annen plasttype som bør brukes. Lurer på om det var Komodo som sa det. Jeg har ikke utbedret mitt enda... :) Sitér dette innlegget Link to post
Lbjordal Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Lett fiks for lokalt verksted med dreiebenk dette. Som Eureka er inne på har det litt betydning kva matrial som vert brukt. Nokre "plast" typer trekker til seg vatn, og endrar dimensjon, men i denne samanhengen treng en ikkje så trange passningar (0,2-0,4mm klaring burde vere ok) ( Det er sjeldan øvre og nedre rorlager på denne type båt er godt nok inretta til å forsvare trangare passningar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.