Kronidiot Startet 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2015 (redigert) Jeg har denne vannpumpa i båten jeg kjøpte i vinter Skulle teste systemet i dag. Fylte opp og startet pumpa via bryter på panel. Noen kraner sto oppe, noen var åpne. Tok en stund før luft var ute av systemet. Jeg legger merke til at lyden på pumpa endrer seg, blir lavere og mer støtvis. Så stopper den. Jeg prøver å tappe vann, ingenting kommer. Slår av pumpa og prøver å slå den på igjen, ikke tegn til liv. Sikring har ikke slått ut. Noen tips? Frykter at pumpa har tatt kvelden... Og forresten: kan pumpa stå "på" (bryter i panelet) hele tiden? Vil den da starte og stoppe etter som man vrir på krana? Redigert 18.Mars.2015 av Trampeklapp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Etter å ha stått en stund fungerer pumpa som normalt... Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Under lokket på venstre side på det øverste bilde ligger trykkbryteren for start og stopp av pumpen. Den kan være "litt" treg. Et lite kakk på lokket får som regel liv i pumpen. Bryteren på panelet skal stå på hele tiden når båten er i bruk. det forutsetter at du ikke har lekasje. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.