bergetun Startet 18.Mars.2015 Del på Facebook Startet 18.Mars.2015 (redigert) "Vinduskarmene" i båten (som er laget av forkrommet plastikk) er begynt å rustne og bli VELDIG stygge. Vurderte å kjøpe nye, men fikk beskjed om at det var 9 måneders leveringstid og at de kostet 900 + MVA pr stk. (Jeg har 7 av disse i min båt) I nyere Bavaria båter er karmene hvitlakkert, så jeg tenkte jeg skulle prøve å se om jeg kunne få mine hvite også. Her er karmene: Bilde 2 Redigert 18.Mars.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) Her er karmen etter en runde i oppvaskemaskin og pussing med 180 sandpapir Redigert 18.Mars.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) Her er det ferdige resultatet. Redigert 18.Mars.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Ble pent. Jeg oppdaget de første tegnene på dette etter noen år og har siden vasket og polert karmene hvert år, også på innsiden. Det ser ut til å fungere. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
bergetun Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) lippert : Mine var ødelagt før jeg kjøpte båten, så de var gjennomrusta. Store flak av krom manglet. Det ble faktisk mye finere med hvite karmer når jeg fikk de montert. :) Jeg tror Bavaria byttet ut krom med hvit fra 2008 Redigert 18.Mars.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Ja, det var vel deromkring. Det var litt flaks at jeg oppdaget det i tide. Forstår jo at Lewmar lagde de i plastikk, men overflatebehandlingen deres var dårlig. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.