Thhaugland89 Startet 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2015 Hei, jeg har en mahogny båt som jeg har natet med teck 7 rundt overbygget. Jeg har lakkert båten med hittil 4 strøk clipper 2. Problemer er at over all teck 7 tørker ikke lakken skikkelig. Er veldig klissete nor jeg tar på det, men på resten av båten er alt hardt som Stein. Jeg lurer da på hvordan jeg kan rette opp i dette og hva jeg har gjort feil., håper på gode råd her da det ikke er lenge til båten skal på sjøen,Problemet er inn mot overbygget hele veien rundt båten Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Hvor lenge siden er det siden siste strøk? Tørketid på minst et døgn må vel påregnes med den temperaturen vi har nå. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Kaftein ØL Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Ikke sikker på om Tech 7 er det lureste valget når du skal olje eller lakke over. Da er nok epoxy bedre egnet. Jeg har tidligere brukt en natemasse fra sealine. Det er en type de bl.a. bruker på Orust, men på denne er det spesifiset at den ikke kan lakkes over. Sitér dette innlegget Link to post
Thhaugland89 Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Hei. Noen plasser inni båten er det 3 måner siden jeg lakket.fortsat klissete i fugen,. Båten står inne Sitér dette innlegget Link to post
Thhaugland89 Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Hei. Noen plasser inni båten er det 3 måner siden jeg lakket.fortsat klissete i fugen,. Båten står i rom temp Sitér dette innlegget Link to post
Thhaugland89 Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Og da er jo spørsmålet hva jeg gjør nå Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Et viktig spørsmål er hvor lenge det gikk fra du natet til du lakket første strøket. Er det kaldt vil også herdetiden på natemassen ta lengre tid. Jeg har erfart med tradisjonell natemasse at det tar minst en uke før natemassen er herdet tilstrekkelig til at man kan olje teakdekk. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Thhaugland89 Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Natet i høst. Som sagt så står båten i 15-20 grader hele tiden. Tror dere jeg kan ta kvistlskk over også lakke oppå det i gjen Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Er det mye,? Kan du ikke dra det klissete av med en skje? Eller sitter det? El vaske av med fille og White sprit,aceton? Er du redd for det andre som er lakket så maskerer du bare litt først :-) blå tape.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Jeg og natet med Tech 7 og hadde noen liter med vannbasert lakk og det gikk fint. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
grawis Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Tech7 er ikke like bra som sika. Selv om mange selgere har blitt lurt til å tro det. En av de grommeste nettbutikkene for båtfolk, toplicht.de, har ikke tech7-en i sortimentet en gang, sier jo litt. Sitér dette innlegget Link to post
Gærri Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Hei. Skjedde det samme med et bord jeg lagde. Fugene tørket aldri, selv om jeg prøvde å varme ekstra. Stod inne med bordet. Men da jeg tok det ut i sola, tørket det kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Det tørker til slutt i sola, men kan ta dagesvis/ukesvis. Whitespirit(som er aromatet/tynneren i olje/urethane/polyurethanelakk) kan du vaske bort tørket MS Polymer med. Finnes forøvrig billigere typer en Tec7, som har laget seg ett effektivt varemerke, og doblet prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.