is_620 Startet 18.Mars.2015 Del på Facebook Startet 18.Mars.2015 har liggende 2 stk -10 fots pioner på hytta vår, en av de oppbevares for en kjenning. Nå kunne jeg tenkt meg og overta den, da jeg trenger den et annet sted. Hvis jeg hadde vært, sleip kunne jeg tatt med meg min egen nordover , og fortsatt å bruke han andre sin på hytta som om den var vår, - den har tross alt snart ligget der i 10 år. Men jeg liker å opptre ærlig og håper på litt hjelp og synsing på hvor mye jeg skal tilby for å overta den, Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) Helt ærlig hadde jeg heller brukt pengene på en båt som går an å ro og som også er ok for motor. Men det må sies at utover de gode egenskapene til termoplasten (før den blir gammel og sprø) så syns jeg Pioner 10 er en drittjolle. Dårlig å ro, dårlig for motor. Oppsummert ville jeg gitt minst mulig. Den er altså over 10 år gammel, tja, en tusenlapp? Men allerhelst bør du få den gratis ;-) Ser på finn.no at de koster 15 000,- ny og at det vel knapt er en brukt til salgs. Så er eier sitter på gull ;-) Redigert 18.Mars.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 får lyst å svare innlegget over ( bare på herk ) Når jeg skriver at jeg har hatt tilgang til 2stk - 10 fots pionerer i mange år , så trenger jeg ikke å få opplyst at det er en dritt jolle ( tror jeg allerede har erfart det jeg trenger å vite om slikt) jeg spurte høflig om råd om hvor mye jeg skulle tilby meg kjøpe den for. til slutt - den skal brukes til å ro ut til bøya for en større båt. og til det er den nesten perfekt - synes jeg etter å ha 29 års erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Beklager at jeg mente noe om jolla og du følte det negativt, men det er jo slikt som har noe å si for pris. I dette tilfellet i din favør, som jo må være en god ting. Og som jeg skrev så koster de rundt 15 000,- nye, det er ingen på finn.no så bruktpris er vanskelig å anslå. Båten du skriver rom er 10 år + og jeg foreslår en tusenlapp men siden dette åpenbart ikke er en båt det er mange av på finn.no og de koster 15 000,- ny så vil antagelig eier forlange mer. Jeg ville ikke strukket meg veldig langt, jf at jeg mener det er en jolle med dårlige egenskaper (som selvsagt er en subjektiv opplevelse). Syns det var grei "kvalifisering synsing om pris", som du ber om. ------------- Den faktiske prisen finner en hos eier. Mitt forslag er 2000,- , det bør være en grei pris uten at en trenger å føle seg sleip eller noe. Men sjekk hvor stiv/sprø plasten er. Er det sprekker eller plasten er "tørr" så er levetiden ikke så lang. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Rundt 1500 kan nok passe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.