Ficher Startet 19.Mars.2015 Del på Facebook Startet 19.Mars.2015 Hei. Har lest noen eldre innlegg om teinehalere . Hva erfaringer har dere nå i 2015 av det som er på markedet ? Tenker på elektrisk teinehalere som skal kunne ta opp en havteine samt hummerteiner ( skotteteiner) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Hei Ficher Jeg har denne teinehaleren http://webshop.nettbaat.no/products/oseanliner-teinehaler-12v90kg-nye-modellen Denne ble montert 29.9.14 og den er godt brukt, kan nevne at båten den står montert på har gått 109 timer siden 1. Oktober. Teinehaleren virker bra, men jeg vil allikevel si at det er litt " micke mus" preg over den. Stangen som trinsen henger i har jeg bøyd to ganger, festet til trinsen røyk også en gang, så trinsen forsvant på sjøen og jeg måtte kjøpe ny og monterte da på ett bedre feste samtidig. Kablen som kommer orginalt er altfor tynn, så denne byttet jeg ut med en med større kvadrat. Det er hurtigkopling mellom haleren og " kabelstokken" denne irret i stykker iløpet av ett par mnd, byttet da denne med en vanlig utekontakt type 3 fas sak. Jeg byttet samtidig ut kablene i selve bryterboksen til litt kraftigere saker. Haleren virker men hadde nok lagt litt mer penger i haler skulle jeg ha kjøp ny igjen. larss Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Takk for info larss . Andre som har erfaringer ? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Har en Northlift 200 som har fått kjørt seg de siste 4 år. Kjører med alt for tung last på den så sikringen som står i nå er vel 3 ganger mere enn den burde. Allikevel funker den greit. Ser ut som motoren tåler mye før ting brenner. Kun litt kluss med kontakten. Skal imidlertid ha en Hobby E150 neste gang da den er mye sterkere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.