snurresprett Startet 21.Mars.2015 Del på Facebook Startet 21.Mars.2015 er veldig glad i gamle Draco'r, og har lyst på en rimelig båt til sommeren.. Men er litt skeptisk til gamle volvo'r:) har kikket på denne, men ser den kun er oppgitt i 26 knop? kan det stemme:) skulle tro den orket litt til :) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=55799979&searchclickthrough=true Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Hva tror folket om denne båten og motoren? hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Den burde nok greie 30 knop hvis alt er iorden så det var jo pussig. Kanskje for liten propell ? Det ligger jo noen Draco 2000 DC på finn som kanskje så litt bedre ut. Noen med bedre/større/nyere motor, og en med turbomotor som jo er noe uvanlig. Ser ut som han har glemt å sette på større propell. Disse båtene burde jo egentlig være motorisert for å greie marsjfart på 30 knop og toppfart på 35-40 knop etter min mening da. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Linea Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Nei tror ikke denne blir så mye raskere med denne motoren, har selv hatt en tilsvarende Draco med VO AQ 145 Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Blir noe høyt forbruk pr. nautisk mil. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
snurresprett Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2015 ja, har hørt at de kan være tørste.. grunnen til at jeg vurderer denne er at jeg liker HT veldig godt, samt at det er mulig for en goood deal med henger Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 26.Mars.2015 Del på Facebook Svart 26.Mars.2015 Sjekk ut pris på deler til kjøling. Mildt sagt jævlig dyrt om man ikke er heldig å får tak I bra brukt eller uorginalt. 11000,- for ny komplett oljekjøler Volvo Penta aq145a .usikker på om det er den samme på denne. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.Mars.2015 Del på Facebook Svart 26.Mars.2015 Tviler på at du klarer 30knop med denne. Har selv samme båt med AQ260, klarer såvidt 40knop. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.Mars.2015 Del på Facebook Svart 26.Mars.2015 (redigert) Bare å begynne å spare till den perfekte motoren Helt ny Mercruiser egenkonstruert V6 med V8 ytelse og moderne teknologi. Samme eller bedre ytelse enn smallblock V8 men 60 kg lavere vekt og merkbart lavere forbruk. 39 knop i en 22 fots Sea Ray Sundeck i ferskvann med 4 pers. og 120 liter bensin. Greier nok lett 40 knop i saltvann. 34 liter/time i 25 knop. http://www.boatmaginternational.com/567-mercruiser-45l-v6-250-hp/ Redigert 26.Mars.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Draco 20 HT er etter min mening en klassiker. Men det er flere ting som spiller inn når det gjelder fart. Hvordan ser den ut under? Flere lag med bunnstoff og skikkelig ujevnt under siden det har flaket av litt nå og da? Gammel og sliten alu-propell? Begge disse to tingene kan redusere fart og øke forbruket betraktlig. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 1.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2015 blir nok i denne uansett, men en Draco 20HT vil jeg ha:) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 13.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2015 er det eventuelt noen som kunne tatt på seg jobb med montering av oljekjøler og gjennomgang av motor? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 13.April.2015 Del på Facebook Svart 13.April.2015 Hvor i verden bor du da? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
snurresprett Svart 13.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2015 Holder til ved lillestrøm.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.April.2015 Del på Facebook Svart 13.April.2015 Si i fra om det blir handel, så skal jeg se hva jeg kan få til. Bor på Kolbotn Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 14.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2015 den er grei;) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Bare å begynne å spare till den perfekte motoren Helt ny Mercruiser egenkonstruert V6 med V8 ytelse og moderne teknologi. Samme eller bedre ytelse enn smallblock V8 men 60 kg lavere vekt og merkbart lavere forbruk. 39 knop i en 22 fots Sea Ray Sundeck i ferskvann med 4 pers. og 120 liter bensin. Greier nok lett 40 knop i saltvann. 34 liter/time i 25 knop. http://www.boatmaginternational.com/567-mercruiser-45l-v6-250-hp/ For det første: Denne motoren er ikke konstruert av Mercruiser, det er en videreutvikling av den gamle gode 4,3 MPI. GM har vel sluttet å produsere basemotorer så da har man funnet en ettermarkedsleverandør. Blokka er den samme, veiva har bittelitt lenger slag (derav 4,5 i stedet for 4,3) og toppene er i aluminium men det har vært i handelen lenge. Nytt innsug for å redusere støyen. Det blir egentlig feil å sammenligne denne motoren med 5.0 V8. Hvis du sammenligner med 4,3MPI vil du se at denne har litt høyere toppeffekt (25hk) men samme spesifikke forbruk som den gamle V6'eren. Vekten er omtrent den samme. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 17.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2015 noen som vet om det er mye jobb og få inn denne? passer den med tanke på motorlabber og 280drevet? http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=58013264&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Blir nok litt jobb av det, må trolig støpe deg ny bedding, ellers så passer motoren til drevplata, men selve drevet, har en annen utveksling Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
boble65 Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Blir nok litt jobb av det, må trolig støpe deg ny bedding, ellers så passer motoren til drevplata, men selve drevet, har en annen utveksling litt utenfor tråden men hvordan er draco 2400 i sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 17.April.2015 Del på Facebook Svart 17.April.2015 Fornøyd jeg. Har ikke prøvd så mange andre i den klassen. Men den er bred. Så den ligger godt. Passer best opp til 7.5 kn og fra 18 og opp. Flaps er et must på disse Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
snurresprett Svart 20.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2015 ser ut som om oljekjøler til 940 passer, så lurer på om jeg skal handle, og slenge inn en V8 senere hvis ønsket skulle komme:) ser flere av de som går med V8, så den bør vel passe med motorlabber osv.. Er det stor jobb og bygge om utveksling på drev? motoren passer vel på drevplata? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.