tobixen Startet 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2015 (redigert) Jeg lånte ut båten til overnattingsgjester i helga, så da ble båten liggende på Aker Brygge. Jeg har tidligere lagt meg på utsiden noen ganger ifbm kortere byturer (uten å betale havneavgift, fy på meg), men aldri vært på innsiden, eller sovet over der. Jeg har også vært i kontakt med havnevertene der tidligere, alltid hyggelige og behjelpelige. Aker Brygge Marina virker fint, moderne og det var passelig greit å legge seg til. Bl.a. kan jeg nevne at de blanke solide pullertene på brygga gir meg en "posh" følelse. De har relativt informative websider, selv om de mangler slike ting som webkamera og detaljkart over hvor man kan legge seg til og hvor tjenestetilbudene befinner seg. De har til og med en liten seksjon på websidene som heter "vintersesong". Og landstrømmen virket. Bruk av dusj og vaskemaskin (og wifi) er inkludert i havneavgifta. De tilrettelegger (ihht skilting) til kommunikasjon på VHF, kanal 72. Vel - det var det positive jeg kunne si. Å ja, en annen "positiv" ting - det ble jo veldig billig, siden vi ikke fikk til å betale havneavgift! Jeg har prøvd ut epostadressen på websiden et par ganger, men aldri fått svar på noen eposter. Jeg har også ringt telefonnummeret på websiden, fikk en telefonmeny, etter å ha tastet 1 og ventet på svar en stund ble jeg satt over til ... "de er nå kommet til talepostkassen for 4...... *pip*" ... veldig uprofesjonelt - og talemenyer er alltid irriterende. På døra til kontor/servicesenter var det en håndskrevet lapp med et telefonnummer (ikke samme telefonnummer som det som ble oppgitt for talepostkassen over). Jeg prøvde å ringe dit lørdags ettermiddag og kom til en hyggelig mann som kunne fortelle at det ville komme en havnevert neste dag for å kreve inn penger. Jeg fikk kode til sanitæranlegget. Kan vel egentlig ikke klage på sanitæranlegget, men kan ikke skryte av det helelr - det gav ingen "posh" følelse, under slike forhold foretrekker jeg å bruke toalett og dusj i båten. Men vaskemaskinen som jeg virkelig hadde satset på å bruke (nå har jeg en meget stor bylt med sengetøy, håndklær og ymse liggende i båten) var ikke tilgjengelig uten nøkkelkort - og det måtte jeg få fysisk. Søndagen kom ... og en av mine gjester ble værende relativt lenge i gjestehavna i påvente av havnevert. Han hadde bl.a. tatt med seg hele haugen med skittentøy til servicebygget, men måtte bære alt tilbake igjen. Han er én av tre "sære" personer jeg kjenner som nekter å ha mobiltelefon, så han fikk heller ikke ringt og spurt. Han sa at han møtte flere andre gjester som også ønsket å betale havneavgift og som heller ikke hadde nøkkelkort til vaskemaskinene. I femtiden var vi tilbake på brygga og prøvde å ringe nummeret - ingen svar, til slutt ble vi satt over til "talepostkasse". VHF kanal 72 ble ikke prøvd ut - men jeg kan jo ikke tro at det ville vært noe svar der når de ikke er på brygga og heller ikke svarer på telefon. Vann fant vi ikke - men siden jeg fortsatt har nok vann på tankene gjorde vi ikke så veldig stor innsats i å lete. Jeg har jo uansett funnet meg en åpen kran ved Operaen :-) Septikpumpen er ikke avstengt, men det er heller ingen sugeslange der. Det er riktignok litt utenfor sesong (men våren har jo tildels kommet, og lørdagen var det jo knallvær!), men forventningene var litt høyere enn dette - det er tross alt hovedstadens mest sentrale (og eneste dedikerte) gjestehavn! Vi la ned en hederlig innsats i å få betalt havneavgiften, men fikk hverken betalt havneavgift eller benyttet tjenestetilbudet som det reklameres for på websidene. Redigert 22.Mars.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sun Flyer Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Interessant brukererfaring. For å ta det siste først; vann finner på de vannpostene som er merket med; gjett; Vintervann. Det er en på hver brygge bortsett fra den ytterste. Du må ha med slange selv eller låne av de andre som ligger der. Du har altså ligget gratis ved norges dyreste gjestehavn og klager på at du ikke fikk vasket klær? Du kunne jo ha spurt en av de 30-40 faste båtene om å få låne vaskekortet men velger heller å klage. På baatplassen.no. Konstruktivt. Du får glede deg til 15 april når sommersesongen begynner. Da vil det koste 450,- kr døgnet, men du vil få alle tjenestene :) Neste gang kan du banke på hos meg for å låne vaskekortet :) mvh Viggo - TuCanTango Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
tobixen Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 (redigert) Du har altså ligget gratis ved norges dyreste gjestehavn og klager på at du ikke fikk vasket klær? Var jo ikke meg som skulle betale havneavgifta, men nå er det jeg som sitter "brent inne" med en båt full av skittentøy og ingen vaskemaskin i hjemmehavna ;-) Du får glede deg til 15 april når sommersesongen begynner. Da vil det koste 450,- kr døgnet, men du vil få alle tjenestene :) kr 13 pr fot står det - og når båten er like under 44 fot stor, skulle det bli en del mer enn 450 kr? Du kunne jo ha spurt en av de 30-40 faste båtene om å få låne vaskekortet Det ble gjort en liten innsats for å spørre folk som passerte servicebygget samt folk som benyttet seg av sanitæranlegget uten hell. Redigert 23.Mars.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 (redigert) Vi lå faktisk på Aker Brygge i helgen. Første gang etter oppgraderingen. Fra Torsdag ettermiddag til Søndag. (Var bla. på Sjøen for alle). Ringte havnesjefen Torsdag formiddag og hadde ev informativ og veldig hyggelig samtale med ham. Fikk da instruksjoner om hvor vi skulle legge oss. Ankom Torsdag ettermiddag og fant plassen veldig lett. Gjesteplassene er godt skiltet. Veldig bra kapasitet på landstrømmen (16A sikringer), og egne Vintervann kraner tilgjengelig (trengte da egen slange, som jeg fikk opplyst av Havnesjefen). Betalte havneavgift på Havnekontoret Fredag ettermiddag, og betalte da halv Sommerpris Alt i alt, veldig innbydende anlegg og bra mottagelse. Fornøyd med oppholdet. Redigert 23.Mars.2015 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Jeg sendte epost mandag allerede, prøvde å ringe på telefonnummeret på web'en fredag kl 16:30, ankom natt til lørdag, ringte telefonnummeret på døra lørdag ved lunchtider og igjen søndag i firetiden. No luck ... eller evt great luck, siden vi slapp unna havneavgift :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Tom Rør Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Du får betale neste gang du er forbi da. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Det er jo en mulighet, men lite ideelt da de som skulle dele på regningen allerede har fløyet i hver sin retning. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Maruma Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 De overnattingsgjestene ville ikke jeg pratet mere med Tobixen. At Aker brygge ikke har et betalingssystem som virker er det flere som opplever, de ansatte er ikke å få tak i, når du får tak i de har de ikke tid til å ta imot betaling osv osv.... Tror en automat her er tingen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Om de ikke har penger til å montere opp automat eller ansatte på jobb så kan jo den appen som man betaler med være en løsning? Stilig med blanke og polerte pullerter, greit å ha det viktigste på plass først i det minste Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 De overnattingsgjestene ville ikke jeg pratet mere med Tobixen. Hyggelige og interressante folk, så jeg håper jo å møte dem igjen :) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2016 Er det slik at det er "offisiell" vintersesong på marinaen nå? Og er det egne vinterpriser for å ligge der da som dagsgjest/overnatting? Ser at Bonus skriver at han betalte halv sommerpris da han lå der i mars i fjor? Forøvrig kan jeg bekrefte at de aldri svarer på epost! Har sendt epost både i fjor og i år, har aldri fått svar! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Ligger i gjestehavna på Aker Brygge nå. Temmelig fullt, men klarte å smyge meg inn i en plass. Skal ligge til Søndag og betalte 200kr pr. døgn (37 fot). Fikk god hjelp av havnevakten da vi kom Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Det høres ut som vinterpris. Et døgn for min lille krabat om sommeren kommer nemlig på 346 kroner sist jeg var i nærheten av en kalkulator. Jobber 10-17 og 7-15 lørdag og søndag og vurderer å ta båten til og fra, særlig søndag ettersom jeg da kanskje kan klare å komme tidsnok på jobb (første ferge fra Nesodden i helgene går når jeg skal begynne på jobb...) .Mulig at jeg legger meg på Tjuvholmen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Dykker Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Ligger i gjestehavna på Aker Brygge nå. Temmelig fullt, men klarte å smyge meg inn i en plass. Skal ligge til Søndag og betalte 200kr pr. døgn (37 fot). Fikk god hjelp av havnevakten da vi kom Er det fullt med gjestebåter, eller er det fullt med båter som ligger der fast på vinteren? Var innom AB i februar, da var det rimelig glissent i havna. . Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Er det fullt med gjestebåter, eller er det fullt med båter som ligger der fast på vinteren? . Det er stort sett fullt av faste båter eller overvintringsbåter. Vi ligger nå i "gjestedelen" og selv den er nå nesten helt full av overvintringsbåter. Vi klarte dog med mm presisjon i manøvreringen å lure oss inn på en ledig plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.